30/10/2024 Cultura - Carlos Ribas
Marc Cornellà i Josep Olivé, de l'AAVV de Sant Joan, amb el cartell de la Vetlla de Tots Sants.
El nucli de Sant Joan redescobrirà demà les seves tradicions amb una nova edició de la Vetlla de Tots Sants, en la vigília d'aquesta diada. Una iniciativa de l'Associació de Veïns de Sant Joan en col·laboració amb l'Ajuntament de Palamós. S'iniciarà amb una trobada al cementiri per, tot seguit, recórrer el 'Camí de les ànimes' fins al nucli antic, on es fara l'encesa de llantions. L'església de Santa Eugènia, il·luminada amb espelmes, acollirà un concert de jazz, i una castanyada a la plaça de Sant Joan posarà el punt i final a la jornada.
La Vetlla de Tots Sants de Sant Joan va sorgir l’any 2019 a partir d’una idea de la junta de l’Associació de Veïns per donar a conéixer els costums i les tradicions locals relacionades amb la Diada de Tots Sants. L'historiador palamosí Gabriel Martín va donar contingut a la iniciativa i va proposar una visita guiada al temple de Santa Eugènia de Vila-romà, explicant l’origen de les tradicions i les curiositats de l’església. La pandèmia va impedir la celebració dels actes l'any 2020, i va condicionar els del 2021. A partir del 2022, amb la participació dels veïns del nucli antic, la implicació del Grup Foguera de l'AAVV de Sant Joan i la col·laboració d’empreses i associacions, la Vetlla de Tots Sants va prendre el format actual. La jornada començarà davant el cementiri on, després d’una explicació dels costums i tradicions propis d’aquests dies, a càrrec de David Busquets, s’iniciarà el 'Camí de les ànimes de Sant Joan', un recorregut a peu fins el nucli antic, acompanyat de torxes i timbals, resseguint el camí utilitzat per anar al cementiri des del 1913. Josep Olivé és integrant de l'AAVV de Sant Joan.
Un cop el recorregut arriba al nucli antic, cap a dos quarts de 8 del vespre, s’apaga l’enllumenat públic i els llantions prenen el protagonisme. La càlida llum de les petites flames il·lumina carrers, places i cases. I a les 8 del vespre, concert a l'església de Santa Eugènia de Vila-romà a càrrec de la formació 'Romani-Mazzanti Jazz Duo'. Marc Cornellà és membre de la junta de l'AAVV de Sant Joan.
La castanyada popular a la plaça de Sant Joan posarà a les 9 el punt i final a una jornada que combina tradició, espiritualitat, cultura i festa.
Podeu consultar el context històric d'aquesta iniciativa i d'altres esdeveniments que organitza l'AAVV de Sant Joan en l'enllaç del seu web www.santjoanpalamos.cat.
Entrevista a Marc Cornellà i Josep Olivé, de l'AAVV de Sant Joan.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...
Notícies relacionades:
Enllaços web relacionats: