29/10/2024 Esports - Jordi Rodríguez
Fins aquest dissabte, Calonge i Sant Antoni acull el Campionat d'Europa de korfbal. (Foto: Federació Catalana de Korfbal).
Ahir dilluns es van jugar els primers partits del Campionat d'Europa de korfbal, que se celebra fins al dissabte que ve al Pavelló Municipal de Calonge. Hi prenen part les 8 millors seleccions absolutes del continent. Hi ha els Països Baixos, Bèlgica, Alemanya, Txèquia, Portugal, Anglaterra, Hongria i Catalunya. Estan dividit en dos grups de 4, i els 2 millors de cada grup passen directament a les semifinals.
En la primera jornada de la competició, els Països Baixos van derrotar Portugal per 34 a 14, mentre Bèlgica va superar Txèquia per 32 a 10. Alemanya es va desfer d'Hongria per 23 a 10 i, finalment, Catalunya es va estrenar amb una ajustada victòria davant Anglaterra, 24-23. Els catalans ocupen la cinquena posició al rànquing mundial, després del Campionat del Món que es va jugar a Taipei, l'any passat. Catalunya ha obtingut bons resultats en les categories de promoció durant aquest 2024, on destaquen la meritòria 5a posició al Campionat d’Europa Sub19 i l’encara millor 4a plaça al mundial Sub21 jugat el juliol passat a Turquia. L'experiència del combinat català al darrer europeu no va ser del tot satisfactòria, acabant en vuitena posició, i ara els agradaria revalidar el bronze aconseguit al Campionat d'Europa del 2016.
Sigui com sigui, ara tenen un bon aparador per mostrar què és el korfbal, en aquest europeu que se celebra a Calonge fins dissabte que ve. La presidenta de la Federació Catalana de Korfbal, Kira Menén, ha explicat a Ràdio Palamós el perquè d'aquesta tria.
El korfbal és un esport d'equip que té una certa semblança amb el bàsquet i, de fet, se'l considera una evolució del ringball suec. L'objectiu del joc és introduir una pilota en una anella situada al capdamunt d'un pal de 3 metres d'altura. Els equips estan formats per 4 homes i 4 dones, i es divideixen en dos blocs de 4 jugadors en què uns ataquen i els altres defensen. És un dels pocs esports en què Catalunya pot competir a nivell internacional.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...
Notícies relacionades: