22/10/2024 Medi Ambient - Carlos Ribas
Els tallers busquen conscienciar sobre la pesca sostenible i la importància de consumir peix blau. (Foto: Organització de Productors Pesquers).
L’Organització de Productors Pesquers Peix Blau de Catalunya impulsa tallers educatius per fomentar el consum de peix blau i la pesca sostenible. El projecte està destinat a les escoles d'educació primària de diverses localitats costaneres de Catalunya, entre elles Palamós. Aquesta proposta educativa pretén apropar el món de la pesca als infants, connectant-los amb una activitat essencial per a la subsistència de moltes famílies.
Els tallers, que es fan a Vilanova i la Geltrú, Malgrat de Mar, Blanes, l'Escala i Palamós, introdueixen els alumnes en la pesca d'encerclament, una tècnica tradicional que s’utilitza per capturar espècies com sardines i anxoves. A més de conèixer com es practica aquesta modalitat de pesca, els infants descobreixen la diversitat d’espècies de peix blau que es poden trobar a les llotges i a les peixateries locals, fomentant així el seu consum com a part d’una dieta saludable. L’objectiu és que la mainada no només conegui el procés de captura d’aquests peixos, sinó també el seu valor nutricional i la seva importància en la cuina mediterrània. La palamosina Belén Caparrós és doctora en Turisme per la Universitat de Girona, i l'encarregada d'impartir aquests tallers.
A banda, aquest projecte educatiu vol promoure la pesca sostenible i que els infants prenguin consciència de la importància de conservar i protegir la flora i la fauna marines.
Els tallers es fan en localitats costaneres que tenen embarcacions d'encerclament associades a l'OPP Peix Blau de Catalunya, com és el cas de Palamós. Van començar fa tres setmanes i acaben la setmana vinent.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: