16/10/2024 Cultura - Carlos Ribas
Arquèolegs durant la campanya d'excavacions al Collet. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Aquest matí s’han presentat els resultats de la campanya 2024 d’excavacions arqueològiques a la vil·la romana del Collet. Han aportat nova informació de totes les fases del jaciment: de la fortificació construïda durant la Guerra Civil Espanyola, de la vil·la imperial romana (segle I-V) i del pati d’època republicana (segle I aC). Destaquen, entre d’altres, la descoberta d’una nova gran habitació de la vil·la romana que conservava tot el terra i el sostre caigut a sobre, i els fonaments d’una torre de la vil·la d’època republicana.
Elisabet Moner, arqueòloga del Laboratori d'Arqueologia, Història Antiga i Prehistòria de la Universitat de Girona.
Durant la presentació dels resultats, l’alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, ha dit que està molt conent de la marxa que porten aquestes excavacions, ara que ja es compleix la desena campanya.
Durant quatre setmanes, entre setembre i octubre de 2024, s’han dut a terme noves excavacions arqueològiques a la vil·la romana del Collet de Calonge i Sant Antoni. Aquestes excavacions han estat promogudes per la Universitat de Girona i l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni amb el suport de la Generalitat de Catalunya, a través del projecte quadriennal de recerca “La vil·la romana del Collet i el seu fundus”, i la Diputació de Girona. Marc Bouzas, Josep Burch, Elisabet Moner, qui ha dirigit el treball de camp, i David Vivó encapçalen el grup investigador d’aquesta vil·la romana.