27/09/2024 Política - Jordi Rodríguez
Jaume Veray, diputat del Partit Popular al Parlament de Catalunya. (Foto: Partit Popular).
El portaveu del Partit Popular a la comissió d'Agricultura al Parlament, Jaume Veray, proposa que Palamós tingui una sucursal de l'Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya, actualment amb una seu única a l'Ametlla de Mar. Aquesta institució dona resposta a les necessitats de formació i titulació dels professionals del sector nàutic i pesquer i del busseig, gestiona els ensenyaments, i les titulacions de la nàutica i el busseig d'esbarjo.
No és la primera vegada que es planteja aquesta qüestió. El grup municipal de Ciutadans ho va intentar dos cops l'any 2020, amb dues mocions que van ser rebutjades pel Ple de l'Ajuntament de Palamós. Ara, el diputat gironí del Partit Popular Jaume Veray, hi insisteix. Considera que tenir una sucursal de l'escola a Palamós seria molt positiu tant pel sector pesquer del territori, com també pel de la nàutica recreativa. Escoltem-lo en declaracions a Ràdio Palamós.
L'Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya treballa en els camps de la formació, l'estudi i experimentació, i la realització d'exàmens per a l'obtenció de titulacions. Imparteix els cicles formatius del grup d'activitats maritimopesqueres i tutela els cursos de formació nauticopesquera que s'imparteixen a tot el litoral català. A més, s'hi fan cursos d'actualització, de requalificació i de perfeccionament dels professionals del sector.
Totes les notícies:
06/05/2026 - Serveis Palamós arriba a la xifra més baixa d'aturats des de la crisi del 2008
Avancem cap a l'estiu i l'activació del sector dels serveis de cara a la temporada alta turística...
06/05/2026 - Serveis Les zones verdes i vermelles d'estacionament seran de pagament també els diumenges
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat que els espais d'estacionament tarifat en...
06/05/2026 - Medi Ambient La platja de la Fosca i el port Marina Palamós renoven la seva Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
06/05/2026 - Serveis El creuer Sirena obre les escales del mes de maig
El port de Palamós comença avui les escales del mes de maig. En seran 8, igual que a l'abril, i...
06/05/2026 - Cultura Presentació del llibre 'Et veurà tothom', de Maribel Torres
A les 7 d'aquesta tarda es presentarà a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós el llibre...