03/09/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
El carrer de les Remendadores en la seva confluència amb el carrer d'Enric Vincke.
L'Ajuntament de Palamós ha aprovat definitivament el projecte d'obres per adaptar els accessos a la futura nova estació d'autobusos, després que no s'hi han presentat al·legacions durant la seva exposició al públic. L'actuació afectarà trams dels nous carrers de les Triadores i de les Remendadores, que s'han creat en la zona de creixement urbanístic del pla de Sant Joan.
Concretament, a través del carrer de les Remendadores es permetrà la sortida dels busos i la seva connexió amb la xarxa viària municipal pel giratori del carrer d'Enric Vincke. D'altra banda, l'allargament de Triadores facilitarà entrar a l'andana de l'estació d'autobusos, des del mateix carrer Vincke. Els dos vials tindran amplades entre els 8 i els 12 metres, i la superfície total a urbanitzar és de 535 metres quadrats. Es calcula que per aquests accessos hi passaran entre 50 i 100 vehicles pesants al dia, en funció de l'època de l'any, fet que obliga a posar un ferm adaptat a aquests impactes. Lluís Puig, alcalde de Palamós, parla d'aquesta actuació afegida al projecte de l'estació d'autobusos.
Les obres dels accessos duraran 2 mesos quan comencin, i el seu pressupost, a càrrec de l'Ajuntament de Palamós, és de 48.291 euros. Mentre, continuen les obres de l'estació d'autobusos. Van començar al març i haurien d'estar enllestides abans d'acabar aquest any, amb un cost de 2'8 milions d'euros finançats per la Generalitat i subvencionats en part amb fons europeus Next Generation. La nova estació d'autobusos de Palamós tindrà 7 andanes, ocuparà una superfície total de 4.000 metres quadrats i hi passaran fins a 243.000 usuaris a l'any.
Totes les notícies:
03/07/2025 - L'Ajuntament accepta bona part de les al·legacions i aprova el projecte del Mercat
L'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, ha firmat el decret d'aprovació definitiva del...
03/07/2025 - Punt de vigilància i informació ambiental a Castell
Un estiu més, l'espai natural de Castell compta amb un punt d'informació i vigilància. És un...
03/07/2025 - El creuer Bolette enceta les escales del mes de juliol
Amb la visita inaugural del Bolette, el port de Palamós comença avui les escales de creuer del...
03/07/2025 - L'aeroport Girona-Costa Brava incrementa d'un 10% l'oferta de vols i seients
L'aeroport Girona-Costa Brava afronta la campanya d'estiu 2025 amb increments que volten el 10 per...
03/07/2025 - El Cicle Gaudí programa avui a La Gorga 'Los destellos'
Després del parèntesi de la Festa Major, el Teatre La Gorga de Palamós reprèn avui les...