Un estudi apunta que el tren-tram de la Costa Brava tindria prop de 15 milions de viatgers

22/08/2024 Societat - Jordi Rodríguez


Xerrada informativa del Tren Tram de la Costa Brava a La Bisbal d'Empordà. (Foto: Tren Tram de la Costa Brava).

Xerrada informativa del Tren Tram de la Costa Brava a La Bisbal d'Empordà. (Foto: Tren Tram de la Costa Brava).

Un estudi de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura calcula que la línia de tren tramvia de la Costa Brava podria tenir una demanda anual de gairebé 15 milions de viatgers. El projecte està pendent de la publicació de l'estudi de viabilitat que està redactant la Generalitat, que porta un retard de 10 mesos. Aquesta proposta de mobilitat ferroviària planteja un recorregut circular al voltant del massís de les Gavarres.

El punt de sortida i arribada seria l'estació de Girona, recorrent Celrà, Flaçà, Corçà, la Bisbal, Palafrugell, Mont-ras, Palamós, Calonge i Sant Antoni, Castell-Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Fornells i Vilablareix. L'estudi de la Fundació Mobilitat Sostenible, que firma l'enginyer Pau Noy, parla d'un sistema cadenciat d'uns 50 trens per sentit de mitjana, que tindria un format de tren en els trams interurbans, i de tramvia en els urbans. L'estudi utilitza dades de mobilitat entre municipis del ministeri de transport, i conclou que el tren-tram de la Costa Brava aconseguiria cap a 42.000 viatgers en un dia feiner normal. Això suposaria uns 13'9 milions de passatgers a l'any, als quals caldria afegir uns 550.000 més de població estrangera de les zones turístiques.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...