Mor als 92 anys Albert Segú, autor de 'Retalls de la Fosca'

21/08/2024 Cultura - Jordi Rodríguez


Segú va escriure l'anecdotari 'Retalls de la Fosca'.

Segú va escriure l'anecdotari 'Retalls de la Fosca'.

El metge i escriptor barceloní Albert Segú Vilahur ha mort als 92 anys. Va ser l'autor de 'Retalls de la Fosca', un recull nostàlgic d'aquest espai emblemàtic del litoral de Palamós que va començar a fornir a finals dels anys 80 i que després va anar revisant en anys posteriors. Albert Segú va morir el divendres passat. Estava casat amb Marta Boixeda Miquel, amb qui va tenir 4 filles.

'Retalls de la Fosca', editat per Viena Edicions, és un recull d'anècdotes vinculades a aquest idil·lic racó del litoral de Palamós, que l'autor coneixia molt bé. Nascut l'any 1931, el doctor Segú portava pràcticament tota la vida estiujant a La Fosca, fet que li donava una bona perspectiva de l'evolució que ha tingut aquest destí turístic al llarg dels anys. Ell mateix en parlava en una entrevista que Ràdio Palamós li va fer l'any 2017.



De fet aquesta experiència vital, Albert Segú ja la va començar a plasmar l'any 1988 amb el costumari 'Memòries de la Fosca', que es va reeditar al 2006. Al 2017 va arribar 'Retalls de la Fosca'. En aquelles memòries dels seus estius evocava un estil de vida ja desaparegut, el de les primeres colònies d’estiuejants. En el llibre també recordava les seves memòries de la Guerra Civil en aquell indret i alguns fragments de la història de la coneguda família Dalmau, que eren molt amics dels Vilahur. Albert Segú va ser acomiadat aquest dilluns passat en una cerimònia realitzada al tanatori de Les Corts, a Barcelona.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...