01/08/2024 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
La campanya s'ha presentat aquest matí a la Pineda d'en Gori.
4 municipis de la Costa Brava uneixen esforços per fer compatible la nàutica recreativa amb la preservació natural del litoral. Palamós, Palafrugell, Begur i Mont-ras faran una campanya informativa per difondre bones pràctiques en la navegació, davant l'auge que està experimentant aquesta modalitat de lleure i que, en alguns casos, està començant a comprometre la relació amb els banyistes i amb l'entorn.
La campanya compta amb el suport de la Generalitat. La primera mesura és una edició de fulletons informatius per divulgar entre els propietaris d'embarcacions, consells per a una navegació respectuosa amb la resta d'usuaris i també amb els prats de posidònia, molt afectats per l'acció de l'ancoratge massiu. Lluís Puig és l'alcalde de Palamós.
Des que va començar l'estiu, en l'àmbit de l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig s'han produït episodis puntuals d'arrancament de boies d'amarratge. Aquest cap de setmana passat, els Agents Rurals de la Generalitat van denunciar 3 embarcacions que no respectaven l'espai reservat als banyistes. Elisabet Sánchez, directora territorial a Girona del Departament d'Acció Climàtica, diu que hi estan a sobre.
El material de la campanya informativa que ara engeguen Palamós, Palafrugell, Begur i Mont-ras es repartirà principalment als clubs nàutics i a les entitats locals que fomenten la navegació. La campanya incideix en prioritzar l'amarratge a les boies habilitades, i en recordar la prohibició de fer-ho en àrees amb posidònia. També es fa referència a no abocar deixalles al mar, respectar la velocitat màxima de 3 nusos quan es navega a menys de 50 metres de la costa, i mantenir les distàncies mínimes de seguretat. La campanya és pionera a Catalunya i sorgeix del treball conjunt que es fa a la Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà.
Totes les notícies:
19/06/2026 - Cultura Barraques i la fira d'atraccions ens avancen que la Festa Major 2026 ja és aquí
Per bé que oficialment no arrencarà fins al dimarts 23 de juny, amb el pregó que aquest any...
19/06/2026 - Cultura Torna 'La Remullada' dels Showboys, la festa de l'aigua de Festa Major
Demà dissabte, la Festa Major de Palamós reviurà una activitat molt refrescant. L'Associació...
19/06/2026 - Serveis Palamós dinamitza el comerç local per Festa Major amb el 'Correbotigues'
Des d'avui divendres i fins al dia 28 d'aquest mes de juny, Promoció Econòmica i Turisme de...
19/06/2026 - Successos Detingut per causar aldarulls i atemptat a la Policia Local
La Policia Local de Palamós va detenir aquest dimecres passat un veí del municipi per desordres...
19/06/2026 - Serveis Prop de 1.900 britànics han arribat avui a Palamós a bord del Marella Explorer
El port de Palamós rep avui un clàssic de les temporades de creuers, amb l'arribada del vaixell...