08/07/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
El carrer de les Remendadores en la seva confluència amb el carrer d'Enric Vincke, aquest passat dissabte.
La Generalitat continua endavant amb les obres de la nova estació d'autobusos de Palamós, però el projecte també té derivades que impliquen l'Ajuntament. L'administració local ja ha publicat l'aprovació inicial del projecte d'obres per adaptar els accessos al nou equipament. L'actuació implicarà trams dels nous carrers de les Triadores i de les Remendadores, que s'han creat en la zona de creixement urbanístic del pla de Sant Joan.
Concretament, a través del carrer de les Remendadores es permetrà la sortida dels busos i la seva connexió amb la xarxa viària municipal pel giratori del carrer d'Enric Vincke. D'altra banda, l'allargament de Triadores facilitarà entrar a l'andana de l'estació d'autobusos, des del mateix carrer Vincke. Els dos vials tindran amplades entre els 8 i els 12 metres, i la superfície total a urbanitzar és de 535 metres quadrats. Es calcula que per aquests accessos hi passaran entre 50 i 100 vehicles pesants al dia, en funció de l'època de l'any, fet que obliga a posar un ferm adaptat a aquests impactes. Lluís Puig, alcalde de Palamós, parla d'aquesta actuació afegida al projecte de l'estació d'autobusos.
Les obres dels accessos duraran 2 mesos quan comencin, i el seu pressupost, a càrrec de l'Ajuntament de Palamós, és de 48.291 euros. Mentre, continuen les obres de l'estació d'autobusos. Van començar al març i haurien d'estar enllestides abans d'acabar aquest any, amb un cost de 2'8 milions d'euros finançats per la Generalitat i subvencionats en part amb fons europeus Next Generation. La nova estació d'autobusos de Palamós tindrà 7 andanes, ocuparà una superfície total de 4.000 metres quadrats i hi passaran fins a 243.000 usuaris a l'any.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...
Notícies relacionades: