01/07/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Tram del carrili bici al carrer de Nàpols. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Som-hi per Palamós i Sant Joan reclama una planificació integral de la xarxa de carrils bici al municipi. El principal grup de l'oposició dins l'Ajuntament palamosí reacciona així a l'anunci de la construcció de més de 4 quilòmetres de trams nous per a aquest tipus de mobilitat sostenible. Creu que la xarxa és inconnexa, un extrem que nega l'alcalde de Palamós, Lluís Puig.
El debat es va produir en el darrer Ple municipal, que va aprovar activar 225.000 euros de recursos de l'Ajuntament per finançar una part d'aquesta actuació. Escoltem la portaveu de Som-hi per Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés.
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, d'ERC, va negar que la xarxa de carrils bici no tingui continuïtat. Malgrat admetre que el teixit encara té molt camí per córrer, Puig va posar en valor el projecte que s'espera començar a executar la tardor vinent.
El projecte distingeix un total de 6 trams urbans nous de carril bici. Es tracta del carrer de Nàpols, entre President Macià i l'avinguda de Catalunya, el carrer Avió, entre el passeig del Mar i el parc dels Països Catalans, i el carrer d'Enric Vincke, entre aquest mateix parc i el carrer de Rentadors. També hi ha el mateix carrer Rentadors, entre Vincke i l'avinguda de la Llibertat, aquesta avinguda, entre Rentadors i Àngel Guimerà, i finalment, el carrer de Santiago Bañeras des d'Enric Vincke fins a la riera Aubi, a més d'un tram per la vorera lateral de l'Estadi Municipal, al carrer d'Aragó. En total parlem de 4.200 metres de trams nous. El projecte ha aconseguit 150.000 euros de subvenció del Servei Català de Trànsit, i 150.000 més del Departament d'Acció Climàtica, i la resta de recursos són de l'Ajuntament, fins arribar als 550.000 euros, en total.
Totes les notícies:
30/04/2025 - El Palamós perd davant el Vic (0-3) i certifica el descens a la Primera Catalana
El Palamós ha perdut davant el Vic per 0 gols a 3, en un partit que s'hauria d'haver disputat el...
30/04/2025 - La Generalitat ajorna la taxa turística fins a la tardor
Finalment, demà dijous no entrarà en vigor la puja de la taxa turística. El Govern de la...
30/04/2025 - SOS Costa Brava relativitza els revessos judicials pels PDU de sòls no sostenibles
El Pla Director Urbanístic de sòls no sostenibles de la Costa Brava va ser l'aposta de la...
30/04/2025 - VOX demana més mesures contra les ocupacions d'habitatges
El grup de VOX a l'Ajuntament de Palamós vol més determinació contra les ocupacions d'habitatges...
30/04/2025 - El 12 de maig s'obriran les preinscripcions pel Casal d'Estiu
L'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palamós ha fixat entre el 12 i el 16 de maig el període de...