Som-hi vol recuperar pel municipi la caserna de la Guàrdia Civil

27/06/2024 Política - Jordi Rodríguez


La caserna de la Guàrdia Civil de Palamós, aquest matí.

La caserna de la Guàrdia Civil de Palamós, aquest matí.

Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, demana a l'equip de govern que negociï amb l'Estat la recuperació de la caserna de la Guàrdia Civil en favor del municipi. La portaveu d'aquest grup, Teresa Ferrés, que quan era alcaldessa pel PSC va arribar a firmar un protocol per revertir la titularitat d'aquest equipament, reclama no renunciar-hi, encara que ja no sigui per a usos hospitalaris.

Teresa Ferrés en va parlar en el Ple municipal d'aquest mes de juny.



El protocol perquè la caserna de la Guàrdia Civil retornés al municipi de Palamós es va firmar l'any 2010. Quan Esquerra Republicana de Catalunya va entrar al govern local l'any 2015, però, el va rebutjar argumentant que econòmicament no era assumible per part de l'Ajuntament. El conveni firmat contemplava la sortida de la caserna de l'actual dotació de la Guàrdia Civil a Palamós, per traslladar-se a unes noves dependències que s'havien de fer en uns terrenys propers a la gasolinera de Sant Joan. Era una operació a vàries bandes on hi intervenien la Fundació Hospital de Palamós, l'Ajuntament, la Guàrdia Civil i també un promotor privat. L'objectiu era destinar l'equipament a ampliar l'hospital comarcal. Aquesta opció està avui descartada i s'ha optat per construir un hospital nou al costat del barri d'Es Pla.



Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...