06/06/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
El carril bici del passeig del Mar, en una imatge d'arxiu.
L'Ajuntament de Palamós ja té a punt el finançament del projecte per ampliar la xarxa municipal de carrils bici. L'administració local ha aconseguit 300.000 euros de subvencions, i en el proper Ple municipal aprovarà una modificació de crèdit per habilitar la resta, fins a cobrir els quasi 550.000 euros que costa en total el projecte. Es tracta de fer més de 4 quilòmetres de trams nous, construint 3 eixos de carril bici urbans de nord a sud, i un d'est a oest.
El projecte neix amb l'objectiu d'ajudar a pacificar la circulació i afavorir la mobilitat sostenible. Distingeix una actuació en un total de 6 trams urbans. Es tracta del carrer de Nàpols, entre President Macià i l'avinguda de Catalunya, el carrer Avió, entre el passeig del Mar i el parc dels Països Catalans, i el carrer d'Enric Vincke, entre aquest mateix parc i el carrer de Rentadors. També hi ha el mateix carrer Rentadors, entre Vincke i l'avinguda de la Llibertat, aquesta avinguda, entre Rentadors i Àngel Guimerà, i finalment, el carrer de Santiago Bañeras des d'Enric Vincke fins a la riera Aubi, a més d'un tram per la vorera lateral de l'Estadi Municipal, al carrer d'Aragó. En total parlem de 4.200 metres de trams nous. Els que vagin per voreres es pavimentaran amb formigó gris o colorejat, i els que passin per la calçada aniran asfaltats i amb una separació feta amb elements de cautxú. El projecte l'han elaborat els serveis tècnics municipals, per assegurar una connexió còmoda en bicicleta entre diversos barris i sectors de Palamós, fomentant una nova mobilitat. El projecte ha aconseguit 150.000 euros de subvenció del Servei Català de Trànsit, i 150.000 més del Departament d'Acció Climàtica. La resta es completarà amb fons municipals. Lluís Puig és l'alcalde de Palamós i ho explicava ahir a aquesta emissora.
El punt de recàrrega de bicicletes elèctriques s’ubicarà al parc dels Països Catalans. L'objectiu de l'Ajuntament de Palamós és començar les obres aquesta tardor que ve i que durin només 3 mesos perquè hi haurà 3 equips de treball independents que actuaran de manera simultània. En l’actualitat Palamós ja compta amb un traçat de 4'9 quilòmetres de carril bici urbà, repartits en diversos trams. Es tracta de la secció que passa en paral•lel a la ronda de l’Est, i que des de la carretera de la Fosca connecta amb la via verda, així com el trams ubicats al passeig del Mar i al carrer de Nàpols.
Totes les notícies:
10/07/2025 - SSIBE presenta 'La Porxada', els nou espai de dia de Palamós Gent Gran
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà va presentar ahir a la tarda el nou espai de 'La...
10/07/2025 - La Policia Local es reforça amb 11 agents, la majoria interins i en pràctiques
La Policia Local de Palamós reforça la seva plantilla, des d'aquest mes de juliol i fins a finals...
10/07/2025 - Som-hi denuncia manca de planificació en el manteniment de la vialitat
Avui es completarà la reforma dels passos de vianants de l'avinguda de Catalunya de Palamós, en...
10/07/2025 - El preu del lloguer a la costa va pujar d'un 2'3% en el primer trimestre d'any
El darrer informe de la Cambra de la Propietat Urbana de Girona sobre el comportament del mercat de...
10/07/2025 - Mercè Orduña (PSC) rellevarà Arturo Prades com a segona tinent d'alcalde de Calonge i Sant Antoni
La regidora socialista Mercè Orduña ocuparà la segona tinença d'alcaldia de l'Ajuntament de...