29/05/2024 Política - Jordi Rodríguez
Vista aèria del polígon industrial de Sant Joan. (Foto: Polígons Baix Empordà).
El grup municipal de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà creu que l'Ajuntament ha fet una mala gestió del poligon d'empreses de Sant Joan, facilitant la implantació d'activitats comercials. La CUP considera que si aquest espai s'hagués dedicat exclusivament a la petita indústria, potser ara no seria necessari crear un poligon nou al sector de La Pietat. Una actuació que els cupaires rebutgen, reclamant una vegada més la desclassificació del sòl industrial previst en aquest sector.
Recordem que el darrer Ple municipal va prendre una decisió que va precisament en el sentit contrari del que proposa la CUP. La resta de forces polítiques municipals van donar suport a un protocol d'intencions firmat entre l'Ajuntament i l'Associació Palamosina d'Empresaris i Industrials, i encaminat a fer els tràmits urbanístics per reactivar el polígon. Alexan Weltz, portaveu municipal de la CUP, explicava ahir al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes' que moltes empreses s'haurien pogut encabir al polígon de Sant Joan, si se n'hagués fet un altre tipus de gestió.
De fet, el polígon de Sant Joan és un polígon d'empreses, més que no pas industrial. L'any 2020, el Ple municipal va acordar per unanimitat que l'espai podria tenir nous usos, a banda dels pròpiament industrials i comercials. El plenari va donar llum verda a una modificació de planejament que obria la porta a què també hi hagués locals d'oficines, o per a equipaments culturals, esportius, educatius o associatius. La modificació afectava exclusivament una part del front nord del carrer d'Arnau Sa Bruguera, en el tram comprès entre Joan Rovira i Bastons i Àngel Guimerà. Es tracta d'un dels principals accessos viaris a Palamós, per la seva connexió amb la carretera C-31, i on, en el seu extrem més proper a la riera Aubi, ja s'hi han instal·lat equipaments comercials com ara els supermercats Aldi i Mercadona. Aquest front va quedar afectat fa uns anys per una sentència que en limitava l'activitat industrial, perquè confronta amb una zona habitada. La CUP, però, seria partidària que tallers i petites indústries estiguessin integrades en el teixit urbà. Alexan Weltz també posa com a exemple del que considera una mala gestió del teixit industrial i comercial, la propera instal·lació d'un restaurant McDonald's, al costat d'on ara hi ha la nau de l'empresa Comerco.
La CUP confia que, malgrat no haver firmat el protocol amb l'APEI pel sòl industrial de La Pietat, pugui tenir presència en la comissió de seguiment d'aquest procés.
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...
Notícies relacionades: