29/05/2024 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Calonge i Sant Antoni acull l’exposició “Operació Aigua” per conscienciar sobre l’escassetat hídrica. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Calonge i Sant Antoni serà fins al 13 de juny proper l'escenari de l'exposició itinerant 'Operació Aigua'. La mostra, que es podrà veure en diferents punts del municipi, és una iniciativa de la companyia Agbar, i té com a objectiu sensibilitzar per a un consum responsable de l'aigua. En una primera tongada, l'exposició s'ha pogut veure al Palau Firal, fins al 4 de juny està instal·lada a l'espigó del Mig del passeig de Sant Antoni i, finalment, del 5 al 13 de juny es podrà visitar en l'espai que hi ha davant de l'Ajuntament de Calonge.
'Operació Aigua' vol conscienciar la ciutadania sobre la situació actual i futura de la disponibilitat d’aigua, sobre els usos i abusos que en fem com a societat, i sobre l’impacte que aquestes accions tenen en el medi natural. La mostra està dirigida al públic en general, amb un èmfasi especial en el familiar i l'escolar. L’exposició té 4 blocs que es concreten en 4 preguntes: 'Com contaminem l’aigua?', 'Com s’embruta l’aigua?, “Aigua per a tothom?' i “Quanta aigua consumeixes?. La mostra posa de relleu dades rellevants sobre l'accés a aquest recurs, com ara que més de 800 milions de persones a tot el món no disposen d’aigua potable, o que més de 4.000 milions de persones no tenen accés a lavabos, i que un 80% de les aigües residuals es llencen als rius i al mar sense tractar, amb els efectes contaminants que això comporta. L'exposició 'Operació Aigua', ara a Calonge i Sant Antoni, ha arribat a més d’una seixantena de localitats catalanes des que es va posar en marxa l’octubre de 2020.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...