24/05/2024 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Un pescador de Palamós. (Foto: Confraria de Pescadors de Palamós).
A les 6 d'aquesta tarda es fa al Museu de la Pesca de Palamós una nova sessió del cicle 'Pesca i Ciència 2024'. En aquest cas protagonitzada per la doctora Marta Coll, que parlarà de l'adaptació de l'activitat pesquera als reptes del canvi climàtic. Coll és investigadora titular de l'Institut de Ciències del Mar de Barcelona, i explicarà que les activitats primàries com la pesca s'enfronten a grans reptes a causa dels canvis ambientals i normatius.
L'explotació intensiva dels recursos i la degradació del medi marí provoquen una baixa productivitat i limiten el rendiment econòmic. El canvi climàtic també afecta les captures. Per això cal plantejar passos cap a una pesca sostenible i adaptada al nou context. Al llarg de la xerrada, que començarà a les 6, es presentaran dades científiques clau i reflexions sobre eines per a una gestió pesquera més resilient i justa.
El cicle 'Pesca i Ciència' és una activitat d'extensió universitària que organitza la Càtedra d'Estudis Marítims, que cogestionen l'Ajuntament de Palamós i la Universitat de Girona. El seu objectiu és posar en valor i difondre la ciència més avançada i innovadora en el camp de les activitats marítimes i pesqueres. També hi col·laboren la Confraria de Pescadors, l’Institut de Ciències del Mar – CSIC, i el GALP Costa Brava. Per a aquest 2024 s’han programat un total de 6 sessions, que tindran lloc fins a l'octubre. La d'avui ja és la quarta. Totes elles relacionen, des de diferents perspectives, el mar amb la meteorologia i les conseqüències dels canvis globals en els patrons climàtics i la conservació de la biodiversitat marina.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: