17/05/2024 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Avui s'ha presentat al Port Marina el Projecte de Descarbonització d'Embarcacions d'Esbarjo.
La Fundació Barcelona Capital Nàutica ha triat Palamós per presentar avui el Projecte de Descarbonització d'Embarcacions d'Esbarjo, una iniciativa que aquesta fundació pública impulsa amb el suport de diferents administracions, per dinamitzar el sector nàutic català. Durant aquest acte, que s'ha fet aquest matí al port Marina Palamós, s'ha presentat la primera de les embarcacions elèctriques que formen part del projecte.
Aquest projecte de descarbonització de la nàutica recreativa està lligat a la 37a edició de la Copa Amèrica de vela. Les institucions i administracions que hi participen hi destinen un total de 3 milions d'euros. El Conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat i president de la Fundació Barcelona Capital Nàutica, Roger Torrent, ha parlat avui a Palamós del contingut del projecte.
I el resultat ha estat la primera unitat d'aquesta sèrie d'embarcacions d'esbarjo elèctriques de fabricació catalana. Es tracta de la Z800 ECO Diamond, de la drassana gironina Zephyr. Gemma Pagès és la CEO d'aquesta empresa.
Per la seva banda, l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha explicat que el municipi contribueix a la descarbonització de la nàutica a través d'un projecte propi.
La Fundació Barcelona Capital Nàutica és una entitat pública que treballa per convertir Barcelona i Catalunya en referents mundials de la nàutica, a través de l’esport i la sostenibilitat, amb l’impuls de l’economia blava, la innovació i la ciència, així com l’educació i la promoció de la cultura del mar. Al patronat de la Fundació hi ha la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, el govern de l'Estat, la Diputació de Barcelona, i altres corporacions i institucions.
Totes les notícies:
15/09/2026 - Política Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós amb proposta d'elecció de nou Síndic de Greuges
Després de l'habitual pausa de l'agost, com cada tercer dimarts de mes avui reapareix el Ple...
15/09/2026 - Serveis Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós
Des de primera hora d'aquest matí fa escala al port de Palamós el creuer Silver Ray, de la...
15/09/2026 - Societat Palamós capta 69 donacions de sang en la jornada extraordinària al passeig del Mar
La donació extraordinària de sang que es va fer aquest dissabte passat al passeig del Mar de...
15/09/2026 - Cultura Un centenar d'infants participen a l'activitat de l'ANC 'Juguem en català!'
L'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós fa un molt bon balanç de la primera edició de la...
15/09/2026 - Societat SSIBE amplia la cartera de serveis privats amb una clínica dental
L'Àrea Mutual i Privada de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ha ampliat la seva oferta...