15/05/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Simulació del nou Passeig del Mar de Palamós. (Font: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós ha convocat pel dijous de la setmana que ve, 23 de maig, un acte públic per informar la ciutadania sobre el projecte de reforma del passeig del Mar. L'acte es farà a l'espai municipal de les Galeries Carme i es dividirà en dues sessions. La primera començarà a les 7 de la tarda i la segona, una hora més tard. El projecte de la primera fase d'aquesta obra es va aprovar inicialment en el Ple municipal del mes d'abril, i preveu iniciar els treballs abans no acabi aquest any.
Ara, l'objectiu de l'Ajuntament és que la ciutadania de Palamós conegui de primera mà tots els detalls de la proposta. Per això es convoca aquesta jornada informativa pel dijous 23 de maig, per a la qual cal confirmar assistència al correu participacio.ciutadana@palamos.cat. El projecte de reforma del passeig del Mar de Palamós recull les conclusions del procés de participació ciutadana que es va fer entre els anys 2022 i 2023, i renova la urbanització i els serveis existents de l'àmbit. La reforma preveu arranjar i transformar aquest espai, preservant alguns dels elements que el caracteritzen, millorant l'acessibilitat ampliant les zones de vianants, implementant carril bici, prioritzant la gestió de l'aigua i renovant l'enllumenat. També proposa una nova plaça oberta al mar entre els carrers d'Aragó i Provença. La primera fase del projecte, que ja està aprovada inicialment, afectarà el tram del passeig entre els carrers d'Aragó i Carmel, en la part que va des del mur cap a l'interior El pressupost és de 6.662.000 euros, dels quals 3 milions seran aportats per la Unió Europea mitjançant els fons Next Generation destinats a actuacions de turisme sostenible. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, explica que, en paral·lel, engega la tramitació de la segona fase.
El cost total del projecte s'aproparia als 8 milions d'euros, incloent aquesta segona fase que afecta la part situada entre el passeig i la platja Gran, que implicarà la desaparició de l'actual aparcament de sauló.
Totes les notícies:
16/02/2026 - Gran cap de setmana del Carnaval de Palamós
El Carnaval de Palamós ha viscut un cap de setmana intens. La rua de comparses i carrosses, amb...
16/02/2026 - Els Bombers han d'atendre un parell d'incendis i algunes incidències pel vent
Aquest cap de setmana ha estat mogut pel Carnaval, però també per la climatologia. El dissabte...
16/02/2026 - Els pescadors d'arrossegament tornen a la feina
Com ja vam avançar el divendres passat, avui és el dia marcat pel retorn a la feina de la flota...
16/02/2026 - Palamós assajarà una 'superilla' amb restricció de trànsit rodat, al barri d'Es Pla
Els cicles de reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris del...
16/02/2026 - Creu Roja Girona rep una donació del GALP Costa Brava per atendre dones víctimes de tràfic de persones
Creu Roja Girona ha rebut una donació de 1.500 euros del Grup d'Acció Local Pesquer Costa Brava....
Notícies relacionades:
13/05/2024 - Obres i Urbanisme L'alcalde de Palamós veu injustes les crítiques a la reforma del passeig del Mar
...
25/04/2024 - Política El PSC demana no fer demagògia amb la inversió pel passeig del Mar
...
17/04/2024 - Obres i Urbanisme Presenten la primera part de la reforma del passeig del Mar
...