14/05/2024 Societat - Carlos Ribas
L'acte d'agraïment a Oncolliga s'ha fet aquest matí a l'edifici Flèming.
La Fundació Oncolliga Girona i Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà han presentat aquest matí el nou material adquirit gràcies al donatiu de 36.006 euros de la darrera edició de l'Oncotrail. La donació ha permès implementar el projecte de micropigmentació de l'arèola de mugró per a pacients afectades de càncer de mama i comprar un videocolonoscop. Aquest donatiu se suma als que l'hospital de Palamós ha rebut en totes les edicions de l'Oncotrail, més de 281.000 euros que han permès adquirir equips per millorar la detecció, el diagnòstic i el confort dels pacients de càncer.
SSIBE participa de forma activa a l'Oncotrail des dels inicis de la cursa i actualment és una de les empreses que hi aporta més participants. Aquest 2024, hi prendran part, com l'any passat, 8 equips. Montse Garcia i Anna Ribera són co-gerents de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
Gràcies a la donació de l'Oncotrail, l'hospital de Palamós ha pogut comprar un videcolonoscop, per un import de 29.868 euros. Un aparell que permet visualitzar correctament l'interior del còlon i possibilita diagnosticar a temps lesions que poden ser ressecades per aquesta via, i també biopsar tumors precoços. Marco Alburquerque, cap del Servei de Digestologia de l'hospital de Palamós.
L'altra part del donatiu, 6.192 euros, s'han destinat a implementar la micropigmentació de l'arèola de mugró, una tècnica estètica per a les pacients afectades per un càncer de mama i a qui s'ha fet l'ablació del pit. És el darrer esglaó de la reconstrucció mamària i es fa després de finalitzar tots els tractaments oncològics. Cristina Romagosa és infermera gestora de casos de càncer de mama.
A banda de les aportacions anuals dels donatius de l'Oncotrail, la Fundació Oncolliga col·labora des de fa anys amb SSIBE per oferir diversos serveis d'ajuda als malalts de càncer i les seves famílies. Paqui Badosa és la presidenta de l'entitat.
L'Oncotrail 2023 va recaptar 388.845 euros, 189.483 dels quals s'han destinat a cobrir necessitats dels diferents hospitals gironins.
Totes les notícies:
26/06/2026 - Cultura La màgia dels focs artificials posa la cloenda a la Festa Major de Palamós
La darrera jornada de la Festa Major de Palamós 2026 comença amb una activitat patrimonial. Es...
25/06/2026 - Cultura Activitats per a tots els públics en el penúltim dia de la Festa Major de Palamós
Avui és dijous i a Palamós continua desplegant-se el programa de la Festa Major 2026. El repassem...
24/06/2026 - Cultura Festivitat de Sant Joan farcida d'actes de Festa Major
Palamós celebra avui la festivitat de Sant Joan, amb la seva Festa Major ja en marxa. Un munt...
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...