08/05/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
S'asfaltarà el tram del vial entre el camí Vell de la Fosca i el giratori d'Àngel Guimerà. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Després que no hi ha hagut al·legacions en la fase d'exposició al públic, l'Ajuntament de Palamós ha fet l'aprovació definitiva del projecte per asfaltar l'últim tram de la ronda de l'Est, la via principal d'entrada i sortida de les mercaderies del port del municipi. La secció afectada és la compresa entre el camí Vell de la Fosca i el giratori del carrer d'Àngel Guimerà. L'actuació completarà la repavimentació que ja es va fer a la resta del vial, en dos trams, els anys 2017 i 2018.
El tràmit que s'ha fet ara deixa les obres només pendents de sortir a concurs públic. El segment que s'asfaltarà té 550 metres lineals i una superfície de 4.710 metres quadrats, informa l'Ajuntament de Palamós. El ferm està força deteriorat pel trànsit pesant diari que fa el transport de les mercaderies del port. Es tracta de resoldre això i de posar les bases per minimitzar els costos de manteniment de la via, en el futur. Pel que fa al calendari de les obres, l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha dit avui que intentaran fer-les abans de l'estiu.
El pressupost del projecte és de 261.000 euros, que finançaran la Generalitat en un 60 per cent i l'Ajuntament en un 40. Un primer projecte que es va redactar inicialment també contemplava incloure un tram del carrer d'Arnau Sa Bruguera, concretament entre Àngel Guimera i Joan Rovira i Bastons. Finalment, però, la proposta es va replantejar a la baixa i va suprimir aquesta part.
Totes les notícies:
08/07/2025 - Junts diu que la fira d'atraccions es volia fer sense l'informe d'Urbanisme i el govern ho matisa
Els ecos de la polèmica sobre el terreny del pla de Nau que havia d'acollir la fira d'atraccions...
08/07/2025 - El canvi de gespa del camp de futbol 7 s'encamina a la contractació de l'obra
L'Ajuntament de Palamós ha fet l'aprovació definitiva del projecte per renovar la gespa...
08/07/2025 - La Generalitat vol potenciar la pagesia per prevenir incendis
Les últimes pluges donen una petita treva en aquest estiu que ha començat amb temperatures força...
08/07/2025 - La companyia Neus Mar preestrena l'espectacle 'Arrelades'
El Teatre La Gorga es convertirà aquest vespre, a partir de les 8, en l'escenari de la preestrena...
08/07/2025 - El castell de Calonge obre les exposicions artístiques d'estiu
El castell de Calonge acull una doble exposició d'art amb una vuitantena de pintures. Es tracta de...