24/04/2024 Serveis - Jordi Rodríguez
El cementiri de Palamós.
L'Ajuntament de Palamós s'ha posat com a objectiu que el cementiri municipal disposi d'un espai pel dol perinatal i gestacional quan, el 15 d'octubre, es commemori el dia internacional que se solidaritza amb les famílies que pateixen aquesta pèrdua. L'objectiu és poder facilitar el dol i l'acompanyament de les famílies que pateixen la mort d'un infant durant l'embaràs o després del part.
La regidora del PSC, Raquel Gallego, responsable de l'Àrea municipal de Cementiris, ho ha confirmat avui en declaracions a aquesta emissora.
Amb aquesta actuació, l'Ajuntament de Palamós vol fer visible a la societat la realitat que viuen les famílies que s'han trobat en aquesta situació, i donar-les un espai on puguin materialitzar aquest procés de dol. Una realitat que afecta un 20 per cent dels embarassos. En el conjunt de l'Estat espanyol aquestes pèrdues les pateixen cada any entre 80.000 i 90.000 dones, les seves famílies i el seu entorn més pròxim. Es considera que la mort gestacional es produeix amb la pèrdua del nadó a partir de la setmana 22 de l'embaràs. La mort perinatal és la que passa en els moments previs o posteriors al part, mentre que la neonatal té lloc durant el primer mes de vida del nadó.
Totes les notícies:
18/09/2025 - El servei de socorrisme de Palamós tanca l’estiu amb més d’un miler d’actuacions a les platges
Entre el 14 de juny i el 14 de setembre, les platges de Palamós han registrat un total de 1.056...
18/09/2025 - Només l'empresa Urbaser opta al contracte de residus de Palamós
El procés de licitació del contracte dels serveis de gestió de residus i neteja viària i de...
18/09/2025 - Els municipis del Baix Empordà demanen mesures contra els multireincidents
Els regidors de Seguretat Ciutadana dels ajuntaments del Baix Empordà amb policia local han...
18/09/2025 - A concurs públic el servei de grua municipal
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic el contracte pel servei de retirada de vehicles...
18/09/2025 - Comunicar-se sense discutir: xerrada a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós serà aquesta tarda l'escenari d'una xerrada sobre estratègies...