22/04/2024 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Recollida de residus porta a porta a Calonge. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Els contribuents del municipi de Calonge i Sant Antoni s'han trobat aquest 2024 que el rebut de la taxa de recollida d'escombraries ha tingut un increment poc comú. El rebut ha passat dels poc més de 160 euros que es van pagar l'any passat, a uns 270 en l'actualitat. Una puja d'un any per l'altre de 110 euros, que suposa un 68 per cent més. L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ho justifica per dos motius. Un és el canvi d'abocador, i l'altre el contracte nou de recollida de residus i neteja viària.
Fins ara, el municipi portava els seus residus a l'abocador de Solius, situat a 25 quilòmetres de distància. Segons l'Ajuntament, ara ho ha de fer a les plantes de tractament de Vacarisses, a 125 quilòmetres, o d'Alguaire, amb un recorregut de 260 quilòmetres. Això ha disparat el preu del transport de les deixalles i s'ha passat de pagar 700.000 euros anuals per aquest concepte, a 1 milió 86.000, un 35'5 per cent més.
D'altra banda, Calonge i Sant Antoni ha d'estrenar aquest 2024 un contracte nou de recollida de residus i neteja viària. El contracte ampliarà les prestacions amb més freqüència de recollida, la deixalleria nova, contenidors nous, més zones de recollida porta a porta, i més hores de neteja. En aquest sentit, el preu del contracte creix dels 2 milions 5.000 euros actuals, a 3 milions 245.000, un 60 per cent més.
Totes les notícies:
07/08/2026 - Serveis Aquest diumenge comencen les escales de creuer del mes d'agost
Aquest diumenge començaran les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós. La...
07/08/2026 - Cultura Obeses torna a l'Amb So de Cobla
Penúltima jornada del desè festival Amb So de Cobla, que va obrir portes aquest dimarts passat....
07/08/2026 - Cultura El Museu de la Pesca estrena imatge gràfica
El Museu de la Pesca de Palamós mostra des de fa uns dies una imatge gràfica nova. La imatge...
07/08/2026 - Cultura El Club de Fans 60's, 70's i 90's comença una etapa nova
L'Associació Municipal Social Club de Fans dels 60's, 70's i 80's de Palamós ha experimentat...
07/08/2026 - Cultura Les Estrellades us proposen un 'tardeo', demà al passeig del Mar
La colla carnavalesca palamosina Les Estrellades farà demà dissabte la tercera edició del...