Vista judicial pel recurs del delegat sindical de la Policia Local sancionat

19/03/2024 Societat - Jordi Rodríguez


L'agent de la Policia Local de Palamós i delegat sindical de CSIF, Miquel Àngel Garcia.

L'agent de la Policia Local de Palamós i delegat sindical de CSIF, Miquel Àngel Garcia.

Demà dimecres es fa al Jutjat del Contenciós Administratiu número 2 de Girona la vista pel recurs presentat per un representant sindical de la Policia Local de Palamós, sancionat per l'Ajuntament amb 6 mesos de suspensió de sou i feina. L'agent Miquel Àngel Garcia, afiliat al sindicat CSIF, va ser expedientat després de fer unes declaracions a Ràdio Palamós en què qüestionava que l'administració municipal hagués fet tot el possible per aclarir l'afer del vehicle camuflat de la Policia Local, que el setembre del 2021 va ser denunciat per excés de velocitat.

El cas se centrava en què l'Ajuntament de Palamós va manifestar que havia estat impossible identificar qui conduïa el cotxe en aquell moment, fet que va motivar que una sanció que es podia haver saldat amb 150 euros es multipliqués fins arribar als 900. Un informe firmat per l'inspector en cap de la Policia Local assegurava que, en qualsevol cas, era un vehicle oficial en servei i que, com a tal, havia d'estar al volant un membre del cos. Els representants sindicals de CSIF van considerar que això posava en entredit l'honorabilitat dels membres de la plantilla, i van qüestionar la qualitat, el nombre i la intensitat de les gestions realitzades per esbrinar la identitat del conductor. Això, de fet, és el que va manifestar Miquel Àngel Garcia a Ràdio Palamós, en qualitat de representant sindical. L'Ajuntament li va obrir un expedient disciplinari per presumptes faltes al respecte o consideració greus cap als superiors, i per conductes contra la dignitat dels funcionaris, la imatge del cos i el prestigi de l'Ajuntament. L'expedient es va resoldre amb dues sancions de 3 mesos de suspensió de feina i sou, cadascuna. El representant sindical va presentar al·legacions a la resolució i, finalment, va interposar aquest recurs contenciós administratiu que es veurà demà a Girona. En el procediment d'aportació de proves requerit pel recurrent en aquest procés, el jutge que instrueix la causa va sol·licitar la foto despixelada del radar policial. La imatge va revelar que el vehicle denunciat el conduïa l'exregidor de Seguretat Ciutadana, Alfons Bartolomé, amb l'alcalde Lluís Puig com a acompanyant. Aquests dos càrrecs polítics, i l'inspector en cap de la Policia Local palamosina han estat cridats a declarar el 22 de maig proper pel titular d'un Jutjat d'Instrucció de Sant Feliu de Guíxols, en el marc de la demanda que 3 representants sindicals de CSIF en aquest cos, entre ells el funcionari expedientat, han presentat contra ells per aquest mateix cas. Els acusen de presumptes delictes contra l'administració pública, falsedat documental i prevaricació.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...