Els promotors del tren de la Costa Brava, decebuts amb la Generalitat

12/03/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez


Proposta del recorregut del tren-tram. (Font: Tren-Tram Olot-Banyoles-Girona).

Proposta del recorregut del tren-tram. (Font: Tren-Tram Olot-Banyoles-Girona).

Les comissions promotores dels nous ferrocarrils de la Catalunya no metropolitana, entre els quals hi ha el projecte del tren tramvia de la Costa Brava, han manifestat el seu desencís després de la reunió que han tingut amb la Generalitat, per conèixer l'evolució dels estudis de viabilitat dels projectes. Les entitats afirmen que els estudis estan plens d'incerteses, i que no proposen itineraris recomanats per a cadascuna de les línies plantejades.

Les promotores es queixen que els estudis naveguen entre moltes alternatives, amb estimacions de demanda a la baixa, i massa inconcrecions i vaguetats. Tot plegat, diuen en una nota pública, els sembla que la direcció tècnica de la Generalitat no té gaire interès en que cap d’aquestes línies s’acabi construint. Consideren que es prioritzen els criteris tècnics i, en aquest sentit, recorden que tots els ferrocarrils que s'han construït en la història de Catalunya han arribat per un criteri polític de necessitat pública. Les comissions defensen l'opció del ferrocarril per atracció de públic, estalvi energètic, emissions zero, accidentalitat baixa, inclusió social, i baix cost de transport per persona, i el consideren l'alternativa ideal per descarbonitzar la mobilitat a Catalunya. Fan, en aquest sentit, una crida als partits representats al Parlament de Catalunya perquè en el tràmit pressupostari d’aquest any hi figurin partides suficients per licitar els projectes tècnics constructius d’aquestes línies fèrries.
D'aquests projectes destaca, com dèiem, la línia de tren tramvia de la Costa Brava, que hauria de connectar amb una freqüencia inferior als 15 minuts els municipis que envolten el massís de les Gavarres, entre ells Palamós. Amb una longitud aproximada de 144 quilòmetres, la nova connexió que s’estudia tindria el format de tren en trams interurbans i de tramvia en els urbans.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...