29/02/2024 Cultura - Jordi Rodríguez
El solar on s'ha de fer la promoció de Sostre Cívic, ahir a la tarda.
5 anys després que el projecte comencés el seu camí, la construcció de la promoció d'habitatge social cooperatiu que Sostre Cívic impulsa a Palamós, està a punt de començar. Així ho van confirmar fa uns dies els mateixos responsables d'aquesta cooperativa, en una reunió que van mantenir amb l'Ajuntament de Palamós. El projecte preveu aixecar 34 habitatges en un solar de 1.000 metres quadrats, situat a l'avinguda de Catalunya, al costat del supermercat Lidl, de propietat municipal i que l'Ajuntament ha cedit per a 75 anys.
Parlem de 2.590 metres quadrats construïts en un bloc de planta baixa més 5 plantes en alçada. El mes de setembre passat, la Junta de Govern Local va aprovar una nova llicència d'obres per a aquesta promoció d'habitatge social cooperatiu, en la modalitat de cessió d'ús. Ara, les obres ja estan a punt de començar. Ho ha explicat a Ràdio Palamós la regidora d'Habitatge de l'Ajuntament, la socialista Raquel Gallego.
La promoció ha estat batejada com a Terra de Mar i s'adreçarà preferentment a col·lectius com les famílies monoparentals o els majors de 65 anys. Persones que tenen dificultats per accedir a un habitatge del mercat convencional. El model que els proposa Sostre Cívic és el de cessió d'ús, un sistema en què la propietat dels immobles és de la cooperativa. Els seus membres es beneficien d’un ús indefinit i transferible de l’habitatge, a canvi de pagar una entrada inicial retornable i una quota mensual assequible. De moment, el nombre de cooperativistes és limitat, explica la regidora.
Les persones sòcies de Sostre Cívic fan dos tipus d’ingressos que són una aportació inicial, retornable en cas de baixa, i unes quotes mensuals. Les primeres poden estar entre els 12.000 i els 17.000 euros, mentre les mensuals se situarien entre els 430 i els 680, en funció del tipus de pis. La promoció compta amb una subvenció de 954.000 euros del Departament de Drets Socials de la Generalitat. L'anunci del pròxim inici de les obres, d'altra banda, certifica quin serà l'ús d'aquest solar de l'avinguda de Catalunya. No fa gaires dies, en declaracions a Ràdio Palamós, el regidor de Seguretat Ciutadana, Josep Santamaria, de Junts per Catalunya, encara no el descartava per fer-hi la comissaria de la Policia Local. Escoltem la regidora d'Habitatge, Raquel Gallego.
El projecte promogut per Sostre Cívic a Palamós preveu construir 34 habitatges amb superfícies que se situen entre els 38 metres quadrats de l'apartament més petit, i els 66 del més gran. D’una a tres habitacions, modificables segons les necessitats del grup impulsor, així com espais col·lectius complementaris, i 34 places d'aparcament.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades: