Els magatzems de la Pedrera i l'escola de Vall-llobrega, al pressupost de la Generalitat 2024

29/02/2024 Política - Jordi Rodríguez


Els magatzems de La Pedrera, a la zona portuària. (Foto: Google Earth).

Els magatzems de La Pedrera, a la zona portuària. (Foto: Google Earth).

Els pressupost de la Generalitat per a l'any 2024, que han pactat el govern d'Esquerra Republicana de Catalunya i el principal grup parlamentari de l'oposició, el Partit dels Socialistes, invertirà 178'6 milions d'euros en el conjunt de la demarcació de Girona. Això suposa un 14'1 per cent més que en el pressupost del 2023. A la comarca del Baix Empordà li corresponen inversions per valor de 15'9 milions d'euros.

Destaquen, en aquest sentit, els 700.000 que es destinaran a la substitució de les cobertes dels magatzems de La Pedrera, a la zona portuària de Palamós. Es tracta de canviar les antigues planxes de fibrociment per un material més sostenible, en una actuació que està contemplada en el Pla d'inversions de Ports de la Generalitat 2024-2027. Una altra actuació pressupostària destacada a la nostra zona és la construcció de la nova escola de Vall-llobrega. El pressupost de la Generalitat hi destina 663.000 euros aquest 2024, amb un compromís total de 3 milions d'euros fins al 2026. La consellera d'Economia del Govern, Natàlia Mas, parla de la importància que té disposar de pressupost per a aquesta anualitat. Cal recordar que ERC i PSC necessiten, almenys, l'abstenció dels Comunts per tirar-lo endavant.



En el pressupost de la Generalitat pel 2024 també hi ha 200.000 euros pel Consorci de les Gavarres. El Govern, d'altra banda, ha fet públiques les xifres de l'impacte dels fons europeus Next Generation. Fins al gener d'aquest any, al Baix Empordà s'hi han destinat més de 22'5 milions d'euros en ajudes vinculades a aquest pla.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...