21/02/2024 Cultura - Carlos Ribas
La psicopedagoga Àngels Roura. (Foto: Gidona).
La psicopedagoga Àngels Roura Massaneda presenta avui a la Biblioteca de Palamós 'Trenquem silencis', un assaig per comprendre millor i superar les violències masclistes. És la transcripció de la primera temporada del programa de ràdio del mateix nom que l'autora emet a Ràdio Occitània. La presentació està organitzada per Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan. Es farà a les 7 de la tarda i comptarà amb la presència de l'editora Marta Forment i de la regidora de Ciutat Educadora i Igualtat de l'Ajuntament de Palamós, Yolanda Aguilar.
Àngels Roura ja va presentar fa un parell d'anys el seu llibre 'Maite vaig ser jo, podries ser tu', en què traslladava en primera persona l'experiència de ser víctima de violència de gènere. Per visibilitzar aquesta xacra, ha fet una secció de 42 episodis emesa en una franja en català de Ràdio Occitània, al programa de Mireia Baeta. Eren entregues setmanals, a títol d'assaig, on Roura donava informació, opinió i dades sobre violència masclista. El programa es deia 'Trenquem silencis' i ara n'ha fet una transcripció i els ha recopilat en forma de llibre. Àngels Roura ho ha explicat avui a Ràdio Palamós.
El llibre és una invitació a comprendre millor les violències masclistes, però sobretot és un missatge ple d’esperança per sortir endavant i recuperar-se. Dona eines per identificar aquestes relacions tòxiques, plenes de subterfugis, mentides i manipulacions per part de l'agressor, fins al punt de traslladar el sentiment de culpabilitat a la víctima.
L'Àngels va trobar ajuda professional en la seva psicòloga. Moltes vegades, però, la situació dramàtica que viu una persona maltractada no genera prou empatia en la gent que l'envolta. Moltes persones ho veuen com un fet llunyà i no tenen capacitat de posar-se en la pell de la víctima. Per això dona aquest consell a les persones que pateixen aquesta situació traumàtica.
A banda de Ràdio Occitània, Àngels Roura col·labora també els dijous al matí amb una secció al programa 'L'esmorzar' de Ràdio Palafrugell. Avui presenta 'Trenquem silencis' a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós. L'acte comença a les set de la tarda i comptarà amb la presència de l'editora Marta Forment i de la regidora de Ciutat Educadora i Igualtat de l'Ajuntament de Palamós, Yolanda Aguilar.
Entrevista a Àngels Roura.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...