15/02/2024 Societat - Jordi Rodríguez
Vehicles estacionats a la zona vermella de l'Arbreda.
L'Ajuntament de Palamós potenciarà la zona vermella d'aparcament tarifat al barri de l'Eixample. La intenció és implantar aquest règim en els carrers que queden delimitats pel perímetre que formen els carrers d'Enric Vincke i López Puigcerver, i les avingudes de Catalunya i de l'Onze de Setembre. Tot plegat ja es contemplarà en el plec de condicions del concurs que, al llarg d'aquest any, es convocarà per adjudicar la gestió de les diferents àrees d'estacionament regulat.
L'ordenança que regula aquests espais es va actualitzar l'any 2020, amb la novetat de l'establiment de la zona vermella a l'Arbreda. En aquestes places d'estacionament, els residents a Palamós paguen una quantitat de 20 cèntims per dia o d'un euro a la setmana, per fomentar la rotació. Josep Santamaria, regidor de Mobilitat i Aparcaments de l'Ajuntament de Palamós, parla de la proposta que estan treballant.
L'ordenança actual contempla places d'estacionament de zona verda als sectors de Cases Noves i Mas Guàrdies, al voltant de l'hospital, amb 422 places. Al barri de la Platja n'hi ha 160, i 149 a l'aparcament de l'Arbreda. La zona blava es pot localitzar al passeig del Mar, i els carrers del President Macià i de López Puigcerver, amb 288 places. Per últim la zona vermella de l'Arbreda, disposa d'un total de 208 places. La seva gestió està en mans de l'empresa Giropark des del 2020, i el contracte expira aquest estiu. La intenció de l'Ajuntament de Palamós és prorrogar-lo i convocar el concurs nou a la tardor. D'altra banda, el regidor Santamaria, de Junts per Catalunya, ha confirmat que ja estan en la fase de tria d'empreses per fer l'estudi de viabilitat d'un aparcament soterrat a l'Arbreda.
La realització d'aquest estudi va ser una de les condicions que va posar Junts per entrar al govern municipal, ara fa poc més de 3 mesos.
Totes les notícies:
06/10/2026 - Medi Ambient L'escalfament del Mediterrani està tropicalitzant les tempestes
Davant de temporals de pluja com els que hem vist en aquests inicis de tardor, hi ha escèptics del...
06/10/2026 - Serveis El sector turístic demana mesures per desmassificar l'ocupació a l'agost
El sector turístic del Baix Empordà veu com un problema l'excessiva concentració de visitants a...
06/10/2026 - Societat El final de la temporada turística dispara d'un 7'8 per cent l'atur registrat a Palamós i Sant Joan
El municipi de Palamós i Sant Joan ha tancat el mes de setembre amb 538 persones apuntades a les...
06/10/2026 - Serveis Promoció Econòmica prepara formacions per a empreses, comerç, i emprenedors
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan prepara dos paquets...
06/10/2026 - Societat A partir de finals de mes, la vacuna antigripal es posarà sense cita prèvia a l'hospital de Palamós
Ahir us explicàvem que ja està en marxa la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19....
Notícies relacionades: