12/02/2024 Serveis - Jordi Rodríguez
Vista aèria del polígon industrial de la Pietat.
L'Ajuntament de Palamós s'ha compromès amb l'Associació Palamosina d'Empresaris i Industrials a fer una proposta nova per desenvolupar el poligon industrial de La Pietat. El repte és important perquè haurà d'equilibrar els requeriments ambientals que fa la Generalitat, amb la necessaria rendibilitat de la implantació de les empreses. L'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, ja avisa que la proposta que es presenti rebaixarà l'anterior que es va formular.
Ell mateix ho va explicar fa uns dies al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
La proposta de sòl industrial que es va formular l'any 2018 ja rebaixava de molt la que preveia el Pla d'Ordenació Urbana Municipal aprovat el 2008. Concretament es passava d'un polígon industrial de 45 hectàrees de superfície, a un de 24'5 hectàrees brutes, de les quals en sortirien 135 mil metres quadrats de parcel·les netes. La proposta, però, no va convèncer la Generalitat, que hi va veure un impacte ambiental excessiu. Per a l'alcalde de Palamós, el paratge de la Pietat té uns condicionants que converteixen el factor ambiental en clau.
Els empresaris, per la seva banda, fa anys que reclamen tirar endavant el polígon, on molts d'ells van adquirir parcel·les per instal·lar-s'hi. Asseguren que van invertir perquè l'Ajuntament els va dir que l'aposta de Palamós pel sòl industrial era aquesta, i es queixen que ara no pot quedar tot en un no res.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...