07/02/2024 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
La depuradora de Palamós. (Foto: Consorci d’Aigües Costa Brava Girona / CSIC-IDAEA).
Catalunya ha entrat en una cursa contra el rellotge per fer front a la sequera que afecta el país. Des de fa uns dies més de 200 municipis estan en situació d'emergència, amb les restriccions de consum que això comporta, i la situació encara pot empitjorar si continua sense ploure. Jesús Carrera és investigador de l'Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua, vinculat al Consell Superior d'Investigacions Científiques, i manifesta dubtes sobre algunes de les alternatives que s'estan proposant.
Creu, per exemple, que Catalunya farà el ridícul si ha de rebre aigua en vaixells des de València. Potser sigui inevitable, però ho veu com una solució quasi desesperada en un context que seria molt diferent si s'hagués fet una prevenció millor. Jesús Carrera tampoc veu bé les dessalinitzadores perquè tenen un cost energètic molt alt que les converteix, diu, en pa per avui i fam per a demà. L'enginyer aposta per construir infraestructures que recuperin els rius i el medi ambient, i ens enforteixin davant les futures sequeres que segur que vindran.
Mentrestant, i fora de les grans infraestructures hidràuliques, el Govern de la Generalitat va aprovar ahir una partida de 122 milions d'euros perquè els ens locals puguin finançar inversions compromeses en el cicle de l’aigua. Obres com ara millores en l’abastament i les canalitzacions, la implantació de comptadors en alta, actuacions de reutilització, o la construcció i ampliació d’estacions depuradores.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...