31/01/2024 Societat - Carlos Ribas
Una de les activitats que es van fer la setmana passada per conscienciar sobre el malbaratament. (Foto: Escola Vedruna Palamós).
En el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, l'escola Vedruna Palamós va organitzar la setmana passada una sèrie d'activitats per conscienciar sobre el malbaratament alimentari. Els cicles d'infantil i primària hi van dedicar una hora i mitja al dia mentre que els de secundària va centralitzar-ho el passat divendres 26 de gener, Dia de l'Educació Ambiental, amb una cursa d'orientació organitzada per alumnes de segon de batxillerat. A banda, es va redactar un manifest per sensibilitzar sobre un consum responsable i sostenible basat en el valor dels aliments.
L'objectiu de tot plegat era sensibilitzar els infants i joves sobre la importància d'evitar el malbaratament alimentari. Un aprenentatge coordinat per l'equip de treball Vedruna ODS. Ho explica Sami Ibnousoufyane, estudiant de segon d'ESO de l'escola Vedruna.
A infantil, es van escoltar diverses lectures de contes, es van fer il·lustracions del manifest i es va presentar el 'Semàfor de la gana'. Els diversos cicles d'infantil van treballar el reaprofitament de la fruita, es va analitzar estadísticament el menjador escolar, es va dissenyar l'auca 'El menjar no es llença', i es van crear empreses que ajudin a evitar el malbaratament. També es va redactar un manifest de conscienciació sobre aquesta problemàtica. Lluc Codolar, alumne de segon d'ESO de l'escola Vedruna.
Els alumnes de secundària van visualitzar un vídeo sobre malbaratament alimentari a l'aula i van participar en un cursa d'orientació organitzada pels estudiants de segon de batxillerat en la matèria optativa ODS. Maria Uyà i Lluc Fita són alumnes de segon d'ESO del Veduna.
A part d'aquestes activitats didàctiques, els alumnes també van enviar un correu informatiu a les famílies i van elaborar i distribuir un manifest de bones pràctiques als establiments i veïns de l'entorn de l'escola.
Entrevista a alumnes de segon d'ESO del Vedruna sobre les activitats per reduir el malbaratament alimentari.
Totes les notícies:
15/06/2026 - Serveis La Fira de la Gamba de Palamós ven 50.000 tiquets i bat el seu rècord
L'onzena edició de la Fira de la Gamba de Palamós ha batut aquest dissabte el rècord de tiquets...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme Palamós planifica amb l'ACM la renovació de l'enllumenat públic
L'Ajuntament de Palamós s'acull a l'Acord marc de serveis i subministrament de la Central de...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament convoca les subvencions per rehabilitar façanes
L'Ajuntament de Palamós ha obert el termini perquè la ciutadania demani les ajudes per a la...
15/06/2026 - Cultura L'Ateneu dinamitza la Festa Major amb la primera Fira de Barraques, Sound System a la platja i la baixada de carretons
L'Ateneu de Palamós i Sant Joan organitza diverses activitats aquest cap de setmana vinent, en la...
15/06/2026 - Cultura Club de lectura 'Llegir el teatre' a la Biblioteca, amb 'El Nom'
El club de lectura 'Llegir el teatre', de la Biblioteca Municipal de Palamós, comentarà avui...
Notícies relacionades:
29/09/2023 - Societat SSIBE fa exposicions sobre prevenció cardiovascular i malbaratament alimentari
...
14/09/2023 - Societat Restaurants gironins participen en el projecte Gastrorecup, contra el malbaratament alimentari
...
29/11/2023 - Societat Xerrada per a l'ús dels mòbils en infants i adolescents a l'Escola Vedruna
...