Conferència 'Conviure amb la fibromiàlgia', aquesta tarda al CAP Palamós

25/01/2024 Societat - Jordi Rodríguez


La fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica s'inclouen dins les anomenades síndromes de sensibilització central.. (Foto: freepik.es).

La fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica s'inclouen dins les anomenades síndromes de sensibilització central.. (Foto: freepik.es).

Les persones afectades de fibromiàlgia o de qualsevol de les anomenades síndromes de sensibilització central, tenen avui una activitat que es fa a Palamós i que les pot interessar. Es tracta d'una conferència que tindrà lloc al Centre d'Atenció Primària a partir de les 7 de la tarda. Anirà a càrrec de la metgessa de l'ABS Palamós, Anna Maria Prior, la fisioterapeuta Laura Díaz, la psicòloga Nuri Pérez, i la infermera de l'ABS Palafrugell, Carolina Rodríguez.

La xerrada està organitzada per l'Associació d'Afectats de Fibromiàlgia del Baix Empordà, i forma part de les activitats que organitza regularment per donar a conèixer aquesta malaltia i per millorar la qualitat de vida de les persones que la pateixen. Entre elles hi ha tallers de suport psicològic, de memòria, de musicoteràpia, o de gimnàstica passiva.
Parlem de malalties que afecten diferents sistemes del cos i provoquen símptomes com ara una sensibilitat accentuada davant factors ambientals. Tenen una evolució irregular, fet que pot provocar que a vegades la persona pugui mantenir el dia a dia amb normalitat i que en altres ocasions el dolor, el cansament o la hipersensibilitat les incapaciti. Són persones que veuen minvada la seva qualitat de vida, i que sovint pateixen incomprensió en l’entorn familiar, social, escolar, laboral i sanitari. Es tracta de malalties emergents que afecten cada vegada més població, i més jove.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...