24/01/2024 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
El carril bici del passeig del Mar, en una imatge d'arxiu.
L'Ajuntament de Palamós ha aprovat definitivament el projecte per ampliar la xarxa municipal de carrils bici. Es tracta de més de 4 quilòmetres de trams nous, amb l'objectiu d'ajudar a pacificar la circulació i afavorir la mobilitat sostenible. La proposta, que no ha tingut al·legacions en l'exposició pública, inclou la construcció de tres eixos de carril bici urbans de nord a sud, i un d'est a oest. La inversió prevista supera el mig milió d'euros.
El projecte que ara s'ha aprovat definitivament distingeix una actuació en un total de 6 trams urbans. Es tracta del carrer de Nàpols, entre President Macià i l'avinguda de Catalunya, el carrer Avió, entre el passeig del Mar i el parc dels Països Catalans, i el carrer d'Enric Vincke, entre aquest mateix parc i el carrer de Rentadors. També hi ha el mateix carrer Rentadors, entre Vincke i l'avinguda de la Llibertat, aquesta avinguda, entre Rentadors i Àngel Guimerà, i finalment, el carrer de Santiago Bañeras des d'Enric Vincke fins a la riera Aubi, a més d'un tram per la vorera lateral de l'Estadi Municipal, al carrer d'Aragó. En total parlem de 4.200 metres de trams nous. Els que vagin per voreres es pavimentaran amb formigó gris o colorejat, i els que passin per la calçada aniran asfaltats i amb una separació feta amb elements de cautxú. El projecte l'han elaborat els serveis tècnics municipals, per assegurar una connexió còmoda en bicicleta entre diversos baris i sectors de Palamós, fomentant una nova mobilitat. Lluís Puig és l'alcalde de Palamós.
El punt de recàrrega de bicicletes elèctriques s’ubicarà a la plaça dels Països Catalans. El cost global d’aquestes obres és de 548.152 euros, dels quals ja es compta amb una aportació econòmica de 150.000 euros que ha proporcionat el Servei Català de Trànsit, i s'ha demanat una subvenció de 300.000 euros més al Departament d’Acció Climàtica de la Generalitat. Quan comencin, les obres duraran 3 mesos i es preveu que hi hagi 3 equips de treball independents que actuïn de manera simultània. En l’actualitat Palamós ja compta amb un traçat de 4,9 quilòmetres de carril bici urbà, repartits en diversos trams. Es tracta de la secció que passa en paral•lel a la ronda de l’Est, i que des de la carretera de la Fosca connecta amb la via verda, així com el trams ubicats al passeig del Mar i al carrer de Nàpols.
Totes les notícies:
04/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ha cremat 2.200 hectàrees i ha tocat urbanitzacions de Calonge
Més de 24 hores després de l'inici del sinistre, els Bombers de la Generalitat consideren que...
03/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ja ha cremat prop d'un miler d'hectàrees i té un potencial de 10.000
Els Bombers de la Generalitat treballen intensament per embridar el foc que s'ha declarat aquest...
03/07/2026 - Successos Protecció Civil manté confinats 7 municipis al voltant de les Gavarres
Protecció Civil de la Generalitat ha escalat el pla Infocat de la fase d'alerta a la...
03/07/2026 - Serveis 'Palamós i Sant Joan Més Blau!', nova marca del servei de neteja i residus
L'Ajuntament de Palamós ha presentat avui el nou servei de recollida de residus, neteja viària i...
03/07/2026 - Societat Sostre Cívic lliura les claus de la promoció 'Terra de mar'
L'entitat Sostre Cívic va lliurar ahir a la tarda les claus dels 34 pisos que formen part de...
Notícies relacionades: