20/12/2023 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Ahir es va celebrar el darrer Ple municipal d'aquest 2023. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir al vespre la cessió a la Generalitat dels terrenys on es construirà la futura nova estació d'autobusos del municipi. Es tracta d'un espai de titularitat municipal, de 3.300 metres quadrats de superfície i situat en l'àmbit del Pla de Nau, en la prolongació del carrer d'Enric Vincke que s'ha obert al trànsit aquest any. Amb aquest tràmit, l'Ajuntament confia que la Generalitat comenci les obres en breu.
El Govern català és el promotor i executor d'aquesta obra, que preveu donar resposta a la reivindicació històrica de Palamós d'eliminar l'actual parada d'autobusos del carrer de López Puigcerver, davant la plaça de Catalunya. Per això, per a l'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, el pas que va donar ahir el Ple és molt important.
Per la seva banda, la portaveu del principal grup de l'oposició, Som-hi per Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés, es va felicitar de l'acord per a la cessió de terrenys, però va lamentar que el tema es portés al Ple per via d'urgència. Ferrés considera que, amb la construcció de l'estació d'autobusos encarrilada, ara cal pensar en resoldre la mobilitat que generarà l'equipament.
La nova estació d'autobusos de Palamós serà un edifici serà de planta baixa i acollirà una sala d’espera, zona de vending i taquilles. Disposarà d’una platja de 7 andanes per als autobusos, en semibateria, i també comptarà amb un espai de parada ràpida i una zona d’estacionament d’autobusos en fila davant de les andanes. Tot el conjunt està dissenyat per permetre la modulació dels espais. Un tancament de vidre facilitarà la visió de les andanes des de la sala d’espera i la marquesina que s’ha projectat sobre les andanes, a més de proporcionar confort a les persones usuàries, permetrà l’entrada de llum natural per sobre de l’edifici. L’obra inclourà la instal·lació de panells fotovoltaics per a l'autoconsum de l’estació. El projecte es va licitar per un preu de 2'8 milions d'euros.
Plànol i recreació digital de la futura estació d'autobusos de Palamós.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...