14/12/2023 Societat - Jordi Rodríguez
40 joves palamosins van visitar Rheda-Wiedenbrück a principis de mes. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós vol explorar noves possibilitats de l'agermanament amb la localitat alemanya de Rheda-Wiedenbrück. Junts per Catalunya gestiona ara les competències municipals d'agermanaments i, en aquest marc, vol consolidar la part esportiva de l'intercanvi, però també desenvolupar altres beneficis potencials en àmbits com el turisme, la formació o les oportunitats laborals.
La relació entre Rheda-Wiedenbrück i Palamós va néixer l’any 1987 amb els contactes entre clubs de bàsquet de les dues localitats, iniciant diferents intercanvis i trobades. No va ser fins al 1995 que aquestes experiències es van concretar en un pacte d'agermanament que està proper, doncs, a fer el seu trentè aniversari. L'objectiu era fer extensius els intercanvis a altres entitats del municipi. Ara, l'objectiu és fer un pas més i mirar d'explotar el potencial econòmic que també pot tenir l'agermanament. Per exemple, en matèria turística. Raimon Trujillo, segon tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Palamós.
Del 2 al 9 de desembre, una delegació de 40 palamosins, la majoria joves de 13 a 18 anys, ha fet una nova estada a Rheda-Wiedenbrück. Raimon Trujillo, i el regidor d’Agermanaments, Josep Santamaria, tots dos de Junts per Catalunya, es van reunir amb l’alcalde de Rheda, Theo Mettenborg, i amb representants de l’ajuntament d’aquesta ciutat, per continuar perfilant propostes i projectes vinculats a l’agermanament. Altres possibles col·laboracions podrien venir de la mà d'intercanvis lingüístics presencials o 'online', així com activitats formatives i laborals.
L'any 2015, amb el PSC en el govern municipal de Palamós, es va convocar un programa de formació professional a Alemanya, vinculat a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück. La proposta marcava un mínim de 10 persones per tirar-ho endavant, però només se'n van apuntar 6. Es tractava d'un programa de tres anys que combinava classes d’alemany i formació professional en empreses d’aquell país, en activitats d’operari de magatzem, cuiner o cambrer. La iniciativa estava adreçada a joves d'entre 18 i 27 anys en situació d'atur, en el marc d'una iniciativa més àmplia que pretenia incorporar al mercat laboral alemany uns dos mil joves europeus.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...
Notícies relacionades:
05/10/2023 - Cultura Joves de la vila agermanada de Rheda-Wiedenbrück visiten Palamós
...
09/12/2022 - Societat Una delegació palamosina visita la ciutat agermanada de Rheda-Wiendenbrück
...
06/10/2022 - Societat Palamós i Rheda celebren els 25 anys de l'agermanament i fixen reptes turístics en comú
...