13/12/2023 Política - Jordi Rodríguez
El Ple de l'Ajuntament de Palamós del passat mes de novembre. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'equip de govern de Palamós proposarà en el Ple que es farà el dimarts que ve desestimar les 4 al·legacions que s'han presentat a l'aprovació inicial del pressupost municipal per a l'any que ve. Dues d'elles les han presentat entitats de caire social que reclamen una major dotació econòmica per a cooperació i solidaritat, i les dues restants són les que va anunciar el principal grup de l'oposició, Som-hi per Palamós i Sant Joan.
En el primer cas, les al·legacions presentades per l'ONG Juntos X Ellos i per la Taula Palamós Solidari s'han inadmès per raons tècniques. Reclamaven que l'aportació a cooperació internacional s'elevi fins al 0'7 per cent del pressupost municipal. En el pressupost del 2023 el capítol de Cooperació i Solidaritat puja a 27.500 euros, un 0'09 per cent del pressupost. D'aquesta quantitat, però, només 12.000 euros van específicament a entitats que treballen la cooperació internacional. Pel que fa a les al·legacions de Som-hi per Palamós i Sant Joan, la primera fa referència a una hipotètica insuficiència de l'apartat d'ingressos del pressupost, en relació a l'Impost sobre Béns Immobles. El regidor de Serveis Econòmics, Raimon Trujillo, de Junts per Catalunya, ha explicat avui per què ho desestimen.
Trujillo també ha fet una valoració política del posicionament del principal grup de l'oposició.
L'altra al·legació de Som-hi per Palamós i Sant Joan, que apel·lava a errors materials detectats en les xifres del pressupost, ha estat declarada inadmesa.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...