12/12/2023 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
El foc va cremar la nau de Queserías Moradell el passat 2 d'agost. (Foto: Marcos Terol).
L'Ajuntament de Palamós ha concedit la llicència d'enderroc de la nau de l'empresa Queserías Moradell, que es va cremar aquest estiu passat. Així s'ha aprovat en la darrera Junta de Govern Local, atenent la petició realitzada per la propietat de l'immoble. La inspecció tècnica dels Bombers de la Generalitat i de l'Ajuntament van determinar en el seu moment que aquesta era l'única sortida viable per a aquest edifici, després dels danys estructurals greus que li va provocar l'incendi.
Ara, l'Ajuntament ha aprovat concedir la llicència corresponent per executar l'enderroc, que té un pressupost de 96.500 euros. La nau de l'empresa Queserías Moradell, al carrer de la Font, es va cremar completament en un incendi el 2 d'agost passat. El dictamen dels bombers i dels tècnics municipals va confirmar els pitjors presagis. El foc va ser tan virulent que la millor solució passa per enderrocar tot el que queda de la nau, per la falta de viabilitat. En l'extinció del foc, que per sort va passar de matinada, quan no hi havia ningú a l'interior de la nau, hi van haver d'intervenir una vintena d'unitats dels Bombers de la Generalitat, inclosa una autoescala. Les dotacions van tenir com a prioritat que les flames no s'estenguessin als immobles del voltant. El sostre de la nau es va enfonsar, i el fum i la temperatura van fer confinar els veïns de la zona a l'interior de les seves cases, malgrat que afortunadament no hi va haver danys personals.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...