05/12/2023 Successos - Jordi Rodríguez
'La Puntaire' es va enfonsar ahir a set milles del port de Palamós. (Foto Vesselfinder).
La jornada de pesca de l'embarcació d'arrossegament amb base a Palamós 'La Puntaire' va poder acabar ahir en tragèdia. La barca es va veure sacsejada per la mala mar quan feinejava a unes 7 milles de la costa de Palamós, i es va enfonsar en pocs minuts. La tripulació va poder abandonar el vaixell i va ser rescatada per l'embarcació Sol-raig, també de la flota palamosina, sense que ningú patís cap dany personal.
El naufragi es va produir ahir dilluns, cap a dos quarts de dues de la tarda. Així ho ha explicat a Ràdio Palamós el vicepatró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges.
La proximitat d'altres embarcacions pesqueres va fer possible un rescat ràpid dels 4 membres de la tripulació de 'La Puntaire', relata Francesc Benaiges.
Que els 4 tripulants de 'La Puntaire' estiguin bé és la millor notícia que hi pot haver en aquest episodi. Quan es va produir l'incident pescaven gamba en un lloc on la profunditat pot arribar als 700 metres. L'embarcació és irrecuperable i el dany econòmic, gran. Francesc Benaiges, vicepatró major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
'La Puntaire' era una embarcació de fusta construïda l'any 1979. Tenia 21'4 metres d'eslora i desplaçava 61'4 tones. Formava part de la flota d'arrossegament amb base al port de Palamós.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...