05/12/2023 Cultura - Jordi Rodríguez
L'exposició de Joaquim Comes estarà oberta fins al 25 de febrer de 2024. (Foto: Ajuntament de Palamós).
En una iniciativa de l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palamós, a les 7 d'aquesta tarda s'inaugura a la Capella del Carme l'exposició 'Joaquim Comes. El color de l'emoció'. La mostra que es podrà veure fins al 25 de febrer, inclou 13 obres d'aquest artista palamosí, creades expressament per a aquesta exposició. Són peces que mostren un pintor genuí, amant del color, i amb l'emoció que Comes és capaç de plasmar al damunt de teles i papers.
Concretament, l'exposició de Joaquim Comes a la Capella del Carme inclou vuit olis de gran format, dues aquarel·les, un pastel, un collage i un dibuix. Aquesta àmplia varietat pictòrica acosta l’espectador a la figura de l’artista local, com una eina pedagògica per donar a conèixer al visitant l’art de la pintura, les seves tècniques i el significat del color. La mostra estarà oberta els divendres i els dissabtes de 17 a 20 h, i els diumenges i festius d’11 a 14 h. A més també hi haurà 3 visites guiades gratuïtes, que es faran els dissabtes 16 de desembre i 13 de gener, a les 7 de la tarda, i el diumenge 11 de febrer, a les 12 del migdia. Per assistir-hi cal fer una reserva a través del web lagorga.cat. Així mateix, es programaran visites pedagògiques pels alumnes de tercer a sisè de primària de les escoles de Palamós. L'exposició 'Joaquim Comes. El color de l'emoció' està comissariada per Anna Pou van den Bossche, professora a la Universitat Internacional de Catalunya, directora artística del Centre d'Arts Digitals Ideal, i fundadora de l’escola en línia artperatothom.
L’artista Joaquim Comes va néixer a Palamós l'any 1948 i es va iniciar en la pintura al costat de Francesc Vidal Palmada, fundador de l'anomenada escola pictòrica de Palamós. Es va formar a l’Escola d’Arts i Oficis Artístics de Barcelona i es va graduar en Disseny d’Arquitectura d’Interiors i en Disseny Gràfic. Les seves marines i vistes de Palamós, que resulten clau dins el paisatgisme contemporani, són exposades arreu d’Espanya i a gran part d’Europa.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...