30/11/2023 Societat - Abel Espinosa
Concentració amb motiu del Dia Internacional de Solidaritat amb el poble palestí, ahir a la tarda.
Una trentena de persones es van aplegar ahir dimecres a la tarda davant l'Ajuntament de Palamós per sumar-se al Dia Internacional de Solidaritat amb el poble palestí. Una efemèride que aquest any ha celebrat el seu 76è aniversari i que està marcat pel conflicte bèl·lic vigent entre Israel i Palestina a la Franja de Gaza, i que fa ja cinquanta-quatre dies que dura.
Després de la Segona Guerra Mundial, la resolució de les Nacions Unides va establir la creació d'Israel i Palestina, generant tensions per la delimitació de fronteres. Els conflictes es van intensificar amb la guerra àrab-israeliana de 1948, la qual va provocar desplaçaments massius de població palestina i la ocupació de territoris palestins per part d'Israel.
El passat 7 d'octubre, un atac sorpresa de Hamàs contra Israel, va desencadenar una reacció immediata del govern de Benjamin Netanyahu contra la població de la franja de Gaza. Ahir, durant la concentració que es va fer davant l'Ajuntament de Palamós, Arnau Taverner, president de la Taula Palamós Solidari, va ser l'encarregat de llegir un manifest demanant la finalització de la guerra.
Durant la lectura del manifest es va condemnar aquesta situació i es va demanar que els dos pobles puguin viure en pau.
Hassan Nasiri, secretari de l'Associació de la Comunitat Musulmana a Palamós va voler agrair el suport rebut per part dels assistents, amb la petició que la guerra s'acabi immediatament.
El conflicte bèl·lic fa cinquanta-quatre dies que dura i ja s'ha cobrat la vida de més de 13.000 persones, la gran majoria civils.
Totes les notícies:
16/06/2026 - Medi Ambient Campanya forestal amb boscos més humits, però condicionada per la calor i el vent
Les pluges de l'hivern i la primavera passats han consolidat un canvi de tendència en relació a...
16/06/2026 - Política Ple ordinari del mes de juny a l'Ajuntament de Palamós, aquesta tarda
L'Ajuntament de Palamós farà avui dimarts, a partir de les 6 de la tarda, la sessió ordinària...
16/06/2026 - Política El PSC proclama Yolanda Aguilar candidata a l'alcaldia de Palamós
Yolanda Aguilar serà la candidata a l'alcaldia de Palamós pel Partit dels Socialistes de...
16/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament licita la compra d'un local per a usos públics
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic la compra d'un local per destinar-lo a...
16/06/2026 - Cultura L'espai Monalisi mostra les pintures de Marleen van Duyse
Fins al dia 28 de juny, l'espai d'art Monalisi, al carrer Sant Antoni 2 de Palamós, mostra...