24/11/2023 Societat - Jordi Rodríguez
L'Alba, l'Estela i l'Anaïs, tres de les voluntàries del Recapte d'Aliments, avui al supermercat Sorli Discau de Palamós.
Avui i demà, 8 supermercats de Palamós accepten la donació particular de productes pel Recapte d'Aliments. Aquesta activitat solidària l'organitza la Fundació Banc dels Aliments, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats més bàsiques de les famílies vulnerables. Tot el que es reculli anirà a benefici del Centre de Distribució d'Aliments 'Albert Castejón', de Palamós, que després ho reparteix a les persones que ho necessiten, previ barem dels tècnics de l'Àrea municipal d'Acció Social i Ciutadania.
L'operatiu de recollida d'aliments està obert des d'aquest matí als supermercats Aldi, BonÀrea, Caprabo, Condis, CoAliment, Esclat, Sorli Discau i Spar. A banda, els supermercats Mercadona, Dia, Lidl, i l'Esclat de l'avinguda de Catalunya, ofereixen l'opció de fer una aportació econòmica, exclusivament. Els operatius estan gestionats per personal voluntari, en bona part constituït per alumnes de l'Institut de Palamós. Carles Álvarez, coordinador del Recapte d'Aliments al municipi, parla de què fan aquestes persones.
El voluntariat disponible es reparteix en funció dels torns i de les dimensions del supermercat en qüestió, amb l'objectiu de donar la màxima cobertura al Recapte. Avui hem recollit el testimoni de l'Estela i l'Alba, dues de les voluntàries que aquest matí han fet aquesta tasca solidària al supermercat Sorli Discau de l'Avinguda de Catalunya. Ens han explicat què fan quan entren els clients i quins són els productes amb més demanda.
L'Institut d'Educació Secundària de Palamós ha aportat aquest matí fins a 25 voluntaris i voluntàries del Recapte d'Aliments en els diferents establiments de Palamós. La Neus Puigpinós és la tutora del Cicle Formatiu d'Atenció a la Dependència que s'imparteix a l'IES.
Tots els productes que es recullin a Palamós durant aquesta campanya, es destinaran a l’Espai de Distribució d’Aliments 'Albert Castejón'. Es necessita, sobretot, oli i llet. També conserves de peix, pasta, arròs, sucre, llegums o cereals d'esmorzar.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: