15/11/2023 Política - Jordi Rodríguez
El regidor de Junts x Catalunya Palamós i Sant Joan, Raimon Trujillo.
El regidor de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Palamós, Raimon Trujillo, de Junts per Catalunya, diu que l'equip de govern municipal no tenia cap gana d'apujar taxes i impostos, però que això s'ha hagut de fer amb l'IBI i la taxa d'escombraries, per garantir els ingressos que calen per a la prestació dels serveis públics. Trujillo ha rebutjat les crítiques de Som-hi per Palamós i Sant Joan i l'ha emplaçat a proposar alternatives.
La portaveu del principal grup de l'oposició, Teresa Ferrés, va explicar ahir al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes', que l'increment del gravamen de l'IBI, del 0'705 al 0'725 per cent, no justifica l'impacte de 800.000 euros que té en el pressupost d'ingressos. Ferrés apunta que la puja d'un 15 per cent de la taxa d'escombraries no arriba a compensar el cost del servei, i que els diners de l'IBI venen a cobrir aquest diferencial. El regidor de Serveis Econòmics, Raimon Trujillo, que avui també ha passat pel 'Preguntes', ho nega. Trujillo ha detallat on va destinada la recaptació de més per la puja de l'Impost sobre Béns Immobles.
El portaveu de Junts per Catalunya assegura que no els ha agradat haver d'apujar els tributs, però que si el grup liderat per Teresa Ferrés té una alternativa, que l'expliqui.
Som-hi, que ahir va anunciar al·legacions al pressupost municipal i a les ordenances fiscals, s'ha queixat de l'existència d'errors materials en aquests expedients. Raimon Trujillo ha reconegut que n'hi ha algun de puntual, però que tots els sumatoris finals són correctes.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: