06/11/2023 Cultura - Jordi Rodríguez
Pilar Codony és l'autoria de 'Distòcia', Premi Documenta 2021. (Foto: 324.cat).
Com cada primer dilluns de mes, la Biblioteca Municipal de Palamós programa avui la seva tertúlia literària. Els participants comentaran el llibre 'Distòcia', de l'escriptora i veterinària Pilar Codony. És la història de la Goja, una dona pagesa de 35 anys que s'ha criat al camp, amb els seus avis, i que hi treballa amb la seva sòcia i un empleat, en una granja petita de vaques i ovelles.
La Goja s'ha quedat embarassada i ha de decidir entre tirar-ho endavant o avortar. Una novel·la sobre la maternitat, humana i animal, i un retrat sincer i descarnat de la vida a pagès. Codony coneix de primera mà aquest món, i per això situa la seva obra lluny del lirisme i el ruralisme de postal que molts associen a la vida de la gent que treballa i viu dels animals i de la terra.
L'autora de 'Distòcia' és la banyolina Pilar Codony. La seva passió pels animals la va dur a estudiar veterinària, i exerceix atenent animals de granja al Pla de l'Estany. La tria de la carrera no va ser fàcil per a Codony perquè va dubtar també entre fer Traducció i Interpretació, Belles Arts, Filosofia i Literatura Comparada. Aquesta vocació més artística i de lletres ha donat lloc a la seva altra faceta d'escriptora. Li agrada molt escriure i assegura que moltes de les històries se li acudeixen en els nombrosos viatges en furgoneta d'una granja a una altra. Va debutar amb la novel·la 'Distòcia', que li va valer el premi Documenta 2021, i que avui, a les 7 de la tarda, arriba a la tertúlia literària de la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...