El personal de l'hospital se solidaritza amb el doctor El Hayek

31/10/2023 Societat - Jordi Rodríguez


Concentració de suport amb el Dr. El Hayek, aquest migdia a l'Hospital de Palamós.

Concentració de suport amb el Dr. El Hayek, aquest migdia a l'Hospital de Palamós.

Professionals de SSIBE s'han concentrat aquest migdia, convocats pel Comitè d'Empresa de l'hospital de Palamós, en solidaritat amb el cap del Servei d'Oftalmologia d'aquest centre, el doctor Bashir El Hayek, que té la seva família atrapada a la franja de Gaza, en ple conflicte bèl·lic entre Israel i Hamas. El Hayek ha demanat al govern de l'Estat que repatrïi la seva dona i els seus 4 fills, tots amb la nacionalitat espanyola, i que es troben en un perill evident. Cada dimarts a les dotze del migdia es farà un concentració davant l'hospital mentre no es resolgui aquesta situació, que també afecta un altre metge palestí de l'ABS de la Bisbal.

Bashir El Hayek, que ara té 50 anys, va arribar a Espanya quan en tenia 16. Es va llicenciar en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Santiago de Compostela i actualment és el responsable del Servei d'Oftalmologia de l'hospital de Palamós. La seva esposa, de 33 anys, i els seus 4 fills, Jaafar, de 13 anys, Yazid, de 12, Azubair, de 9, i Zahia, de només 3, es troben en l'actualitat a Gaza, constant en el registre de residents del consulat d'Espanya a Jerusalem. En els dos escrits que ha presentat davant el ministeri d'afers exteriors, El Hayek explica que les gestions realitzades davant les autoritats espanyoles no han donat fins ara cap resultat. Afirma que manté el contacte amb la seva família a través d'un telèfon mòbil que recarreguen en un cotxe. Tenen problemes per mantenir la higiene més bàsica, i l'aigua i el menjar són cada cop més escassos. Les explosions i el fum i la pols causats han reactivat l'asma d'un dels menors, diu el mateix escrit, que depèn del que queda d'un inhalador per poder seguir respirant. Els documents posen de relleu la situació crítica de risc que viu qualsevol persona que estigui avui a la franja de Gaza. La casa d'una familia emparentada amb Bashir El Hayek va ser bombardejada fa uns dies i hi van morir 10 persones. Davant d'aquesta situació, el metge de l'hospital de Palamós ha reclamat per escrit al ministeri que tramiti amb urgència l'evacuació i la repatriació de la seva família. Susanna Garcia, presidenta del Comitè d'Empresa de l'hospital de Palamós, ha explicat quina és la situació actual dels familiars del doctor El Hayek.



Com a mostra de solidaritat, el Comitè d'Empresa de l'hospital de Palamós ha convocat una concentració de suport, a les 12 d'aquest migdia, que s'anirà repetint cada dimarts a la mateixa hora, mentre no es resolgui aquesta situació personal.



En aquestes concentracions hi estan convidats a participar no només els companys de treball del doctor El Hayek, sinó també els seus pacients i totes les persones que li vulguin mostrar el seu suport.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...