31/10/2023 Política - Jordi Rodríguez
L'Ajuntament de Palamós.
L’Associació Catalana de Municipis exigeix a l’Estat una nova eina de finançament local que sigui justa i equitativa, per tal que els ajuntaments puguin prestar tots els serveis a la ciutadania sense haver d'incrementar la pressió impositiva. Ho diu la presidenta de l'entitat municipalista, Meritxell Budó, que considera que el finançament local no està ben resolt i que per solucionar-ho cal una nova Llei de Governs i Finances Locals.
Per a la presidenta de l’ACM, els ajuntaments cada vegada han de prestar més serveis a la ciutadania i, fins i tot, han d’assumir-ne alguns que són propis d’altres administracions. Tot plegat sense cap contraprestació econòmica que ho acompanyi. Des de l'Associació Catalana de Municipis, Meritxell Budó exigeix una reacció al govern de l'Estat, però també es mostra partidària de redactar una nova Llei de Governs i Finances Locals. Aquesta norma, diu, no s'ha modificat des que es van elegir els primers ajuntaments després del franquisme, l'any 1979.
Mentre això no arriba, Meritxell Budó insisteix que l’única eina directa que tenen els ajuntaments en aquests moments per poder fer front a l'increment de les despeses, és apujar les taxes i els impostos municipals.
En el context que va marcar la crisi econòmica i financera del 2008, en els últims anys els municipis han anat apostant per la congelació dels tributs locals, però la inflació i els increments de costos marcaran a partir d'ara un punt d'inflexió a l'alça de les taxes i els impostos municipals.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...