25/10/2023 Serveis - Carlos Ribas
La taxa turística a Catalunya oscil·la entre els 60 cèntims i el 6,25€, segons el nivell de l'establiment i la ubicació.
La taxa turística recaptarà més de 15 milions d'euros a les comarques de Girona. Aquesta temporada han augmentat les pernoctacions i això suposa un increment respecte a l'anterior en què l'impost va generar uns ingressos d'uns 13'7 milions d'euros. Girona és la segona província de Catalunya, després de Barcelona, que més recapta en aquest concepte.
I aquí hi té un paper destacat la Costa Brava. Castell-Platja d'Aro, Roses, Tossa, Lloret de Mar, Girona i Torroella de Montgrí són els municipis gironins on més es recapta per la taxa. Aquest impost es va crear l'any 2012, es va revisar cinc anys després i també al 2020. Els diners que es recullen es divideixen a parts iguals entre ajuntaments i Generalitat. L'administració local ha de destinar-los a projectes d'àmbit turístic.
Totes les notícies:
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...
15/05/2026 - Cultura Conxa Aviñó presenta 'Menjarem torrades a l'infern', a Calonge
La Biblioteca Municipal de Calonge programa a les 7 d'aquesta tarda la presentació del llibre...
Notícies relacionades: