19/10/2023 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Terrenys pròxims al Collet on es vol crear el Parc Urbà. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha aprovat inicialment la modificació del planejament urbanístic municipal en l'àmbit del Collet. L'objectiu d'aquesta operació és crear un gran parc urbà a l'entorn de les restes arqueològiques de la terrisseria i la vil·la romanes del Collet. La modificació del POUM elimina la previsió d'usos hotelers en aquest sector i incrementa el sostre per a ús residencial, amb un 30 per cent d'habitatge de protecció oficial.
Segons l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, els canvis en el planejament es justifiquen per raons d'utilitat pública i d'interès general. En conjunt, en aquest àmbit es reduirà de 500 metres quadrats el total de sostre edificable, amb l’eliminació de la zona dedicada a ús hoteler. Per altra banda, s’incrementa el sostre dedicat a ús residencial, fet que permetrà disposar d’un 30 per cent d’habitatge de protecció oficial, i millorar d’aquesta manera les previsions contingudes en el Pla Local d’Habitatge pel primer sexenni.
Així, aquesta modificació permetrà obtenir més habitatge protegit sense augmentar l’edificabilitat del sector, i també facilitarà, com dèiem, la creació d’un parc urbà amb un equipament cultural i un aparcament. En qualsevol cas, la modificació del POUM de Calonge i Sant Antoni no suposa una variació de l’aprofitament urbanístic en el global de l’àmbit del Collet. Manté la reserva de sistema d’equipaments comunitaris i representa un increment de gairebé 6.000 metres quadrats de sòl destinat a sistemes públics, explica l'Ajuntament.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...