18/09/2023 Política - Jordi Rodríguez
La presidenta de l'Associació Catalana de Municipis, Meritxell Budó. (Foto: twitter.com/meritxellbudo).
Després de les eleccions municipals del mes de maig passat, l'Associació Catalana de Municipis ha renovat la seva executiva. La nova presidenta és Meritxell Budó, alcaldessa de La Garriga amb Junts per Catalunya, que ha estat elegida amb el 95 per cent dels vots emesos. Budó, que va ser consellera de Presidència i portaveu del Govern de la Generalitat del 2019 al 2021, relleva Lluís Soler, alcalde de Deltebre, que ha presidit l'ACM els últims 4 anys.
Es tracta de la segona dona que presideix l'entitat, després de la que va ser alcaldessa de Santa Cristina d'Aro, Pilar Blasco, que ho va fer entre els anys 1999 i 2001. L'Associació Catalana de Municipis ja acumula 42 anys d'història i en aquest temps ha tingut 13 presidents. Meritxell Budó ja havia estat vinculada a l’ACM com a vocal del Comitè Executiu del 2011 al 2019, quan van presidir el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament. En el darrer mandat s'ha assolit el 100 per cent de municipis catalans associats a aquesta entitat municipalista, 947 en total. També representa els 40 consells comarcals i 29 Entitats Municipals Descentralitzades, així com les quatre diputacions provincials i 7 consorcis i mancomunitats. Meritxell Budó va parlar d'un dels objectius principals que vol abordar en el seu mandat al capdavant de l'ACM.
Durant l’Assemblea constituent, que es va fer aquest divendres passat a Lloret de Mar, es va aprovar una proposta de resolució del municipalisme català mostrant la solidaritat per les tragèdies causades pel terratrèmol del Marroc i les inundacions a Líbia, que han provocat milers de morts. La proposta de resolució fa una crida als ens locals i a la població en general a participar en les campanyes d’emergència per donar suport als afectats i a les iniciatives de reconstrucció a través d’institucions i entitats catalanes.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...
Notícies relacionades: