31/08/2023 Política - Jordi Rodríguez
Un dels socorristes de la platja Gran de Palamós, l'estiu passat.
El grup de Junts per Catalunya, que està en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, ha entrat una instància al registre municipal demanant que no es prorrogui el contracte del servei de socorrisme a les platges del municipi, actualment en mans de l'empresa Marsave. Junts argumenta que s'han produït incompliments de les condicions del servei per part de l'adjudicatària, i acusa el govern municipal de no haver aplicat cap mesura correctora.
L'estiu de l'any passat, una infermera usuària de la platja Gran va denunciar públicament que el personal del servei de socorrisme no disposava de tot l'instrumental necessari per dur a terme una reanimació. Segons ella, ho va poder comprovar personalment en dos casos d'ofegament. Junts per Catalunya fa esment d'aquests episodis, però diu que n'hi ha d'altres. Escoltem el seu portaveu a l'Ajuntament de Palamós, Raimon Trujillo, en declaracions a aquesta emissora.
Ara, Junts per Catalunya demana que l'Ajuntament de Palamós no atengui la petició de pròrroga de contracte per part de Marsave, i que s'obrin els expedients que calgui per aclarir les incidències denunciades. Raimon Trujillo es queixa que l'equip de govern format per ERC i el PSC, no ha estat proactiu en aquest tema.
L'empresa Marsave es va adjudicar el contracte de salvament i socorrisme a les platges de Palamós l'any 2021. El compromís tenia una vigència de dos anys, prorrogables a dos més, un a un. La mateixa empresa ja es va fer càrrec del servei l'any 2019, quan es va convocar un concurs urgent, després que una irregularitat administrativa obligués a repetir la licitació, ja amb l'estiu al damunt. Els dos estius anteriors, del socorrisme se'n va ocupar l'empresa Aunar, a qui l'Ajuntament no va voler prorrogar el contracte, en considerar que el servei prestat no havia estat satisfactori.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades:
25/08/2022 - Societat Una infermera denuncia deficiències de material en el socorrisme a la platja
...
02/08/2022 - Serveis JuntsxCat demana allargar la temporada del servei de socorrisme a les platges
...
10/03/2023 - Serveis JuntsxCat no hagués renovat el contracte del socorrisme a les platges
...