31/08/2023 Serveis - Jordi Rodríguez
Propietaris i treballadores de Can Collboni, ahir.
La pastisseria Collboni, un emblema del carrer Major de Palamós, té els dies comptats. L'establiment despatxarà per última vegada el divendres 8 de setembre, posant el punt i final a 136 anys d'història. Fins a 4 generacions de persones han estat al capdavant del negoci, que ara tanca perquè els seus propietaris es jubilen, i no hi ha continuïtat. Un mal que en els últims anys ha fet abaixar la persiana a altres comerços històrics de la vila.
En el cas de Can Collboni, la seva fundació es remunta a l'any 1887. Primer en un local del mateix carrer Major, però no pas l'actual, on s'hi traslladaria tot just un any després, el 1888. Des d'aleshores, com dèiem, 4 generacions de palamosins han treballat a l'obrador i han despatxat darrere el taulell. Fins al dia 8 de setembre vinent, en què la pastisseria més emblemàtica de Palamós tancarà. Josep Gatius, propietari, explica quins són els motius d'aquesta decisió.
Les pastisseries tradicionals i artesanes també han de competir amb els productes industrials, i per tant més econòmics, que es poden trobar a les grans superfícies comercials. Tampoc hi ha relleu als obradors. No hi ha joves disposats a treballar els caps de setmana i els festius, ni a fer uns horaris que comencen molt de matinada. En les últimes dècades, la Montse i la Rosa Ponsa, també propietàries, han estat les dues cares més reconeixibles de Can Collboni, atenent la clientela. La Montse parla de les sensacions que té, a punt de deixar enrere tota una vida dedicada a la pastisseria familiar.
L'últim dia que la pastisseria Collboni de Palamós despatxarà els seus productes serà el divendres 8 de setembre. L'endemà dissabte tornaran a obrir però ja només per rebre els clients que es vulguin acomiadar, i brindar amb una mica de cava. Després, el local del carrer Major es posarà a lloguer. El negoci que s'hi pugui instal·lar és, a hores d'ara, tota una incògnita.
Totes les notícies:
20/03/2026 - Xavi Verdaguer dona consells pels bons hàbits alimentaris i d'estil vida per millorar l'energia i el rendiment dels nostres fills i filles
El nutricionista i fisioterapeuta Xavi Verdaguer va parlar ahir a Palamós dels habits alimentaris...
20/03/2026 - 'El Quart Trimestre' o la maternitat més enllà del part
L'edifici Fleming del complex assistencial de Palamós ha estat aquest matí l'escenari de la...
20/03/2026 - Ruta guiada pel termenal de Palamós, aquest diumenge
Amb motiu de la restitució, recuperant-ne les fites, de la línia de terme que separava antigament...
20/03/2026 - '(Re)Coneguem la nostra història': les dones de Palamós a través dels seus oficis
Encara en el marc dels actes commemoratius del Dia Internacional de les Dones, el Servei d'Igualtat...
20/03/2026 - Desfilada de roba de segona mà a benefici de Càritas
Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan organitza aquest diumenge una altra edició de la...
Notícies relacionades:
22/11/2021 - Societat L'Ajuntament reconeix la pastisseria Collboni després de ser premiada per la Generalitat
...
16/11/2021 - Societat La Generalitat distingeix la pastisseria Collboni als Premis Nacionals d'Establiments Centenaris
...
05/07/2023 - Serveis Can Panxet: tanca un altre clàssic del comerç de Palamós
...
30/12/2022 - Societat La Merceria Marina abaixa persiana després de tres generacions al carrer Major
...